Gå til innhold

Er jeg lat?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å sykmelde meg, ikke fordi jeg har spesielt vondt... Men... Jeg er så sliten. Har en forholdsvis krevende jobb, med relativt lange dager. Trives til vanlig veldig godt på jobb, men akkurat nå kjennes det veldig tungt. Flere som har det slik, eller er det bare meg?? Ikke at jeg er så langt på veg heller. 20 uker.

Jaja... Noen av dere andre som har tenkt på å bli hjemmeværende? Jeg har lyst til å tilbake til jobb, men kunne godt tenkt meg å vært hjemmeværende også... hehe Heldigvis lenge til det må bestemmes :-)

Vel vel.. Håper vi kan "snakke" litt om dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du er lat jeg, det ER slitsomt å gå gravid- spes hvis man har barn fra før.. Selv har jeg vært totalt tappet for krefter egentlig hele dette svangerskapet, og ble halvt sykmeldt pga dette og begynnende bekkenløsn i uke 24, nå fullt sykmeldt, uke 28. Det er deilig, å kunne slappe av og ruge uten stress og utmattende hverdag... Skjønner godt hva du mener, men man får dessverre litt dårlig samv for å tenke sånn, det er liksom ikke lagt opp til hjemmeværende mødre i dette samfunnet. Dessuten er jeg jo eg litt yrkeskarrieredame også, på god vei opp nå. Samtidig bare lyst til å kose meg og pusle hjemme... Min utopiske drøm er å bo i et slags gårdssamfunn, stille og fredelig, der mange jobber sammen som i gamle dager (og hvor jeg skulle gjøre teoriarbeid, slik jeg liker, mens andre gjorde gårdsarbeidet:)). Men jeg vet jeg fort ville savne byen også.. Vil vele egentlig ha begge deler.. Hjemmekontor er jo også en behagelig løsning...

Skrevet

Jeg er ogsaa hjemme, litt ufrivillig ute av arbeidslivet en stund, grunnet mannens jobb i utlandet. Jeg er ogsaa vanligvis yrkeskarrieredame som du kaller det, og vet at det ikke skader noen, aller minst meg, med en liten pause. Jeg ser helt klart fordelene av aa ikke jobbe mens man er gravid, selv om jeg forrige svangerskap jobbet 130% og syntes det var helt normalt og greit. Kroppen sier fra ogsaa, og lytt til den, ikke samfunnet. =o)

Skrevet

Har liksom en jobb der det er alt eller ikke noe.. Det er vel det som er "problemet", men men, etter i dag har jeg mulighet til to litt kortere dager. Nå må jeg bare komme meg igjennom dagens 12 timers økt og så er jeg nesten klar for helg (fredag går jeg klokka 14.00 bank i bordet).

Er jo bare 20 uker på veg, så har lenge igjen om jeg skal gå hjemme, da vi ikke har andre barn fra før enn en firbent Toller hihi :-)

Ha en strålende dag jenter!

Skrevet

hmmm da lurer jeg også på om jeg er litt lat...neida..men er vel noen som mener det..

men jeg har vært uheldig to ganger...mista i MA i uke 13 og i en SA i uke 6...er nå gravid for 3.gang og har ingen barn fra før...pga tredelt tunus med nattarbeid ble jeg fullt sykemeldt før jul...jm mente jeg burde det helt til jeg var 12 uker, men jeg var det vel til jeg var ca 8-9 uker...etter det har jeg gått en mnd på aktiv sykemelding...og da har jeg kommet litt seinere men har jobba resten av dagen...

(jeg jobber som sykepleier på et sykehjem hvor d er mye tunge løft o.l)

nå gikk den aktive sykemeldinga ut og jeg var litt redd for å begynne 100% igjen, redd for å gå på en real smell, så derfor ba jeg om 30-40% sykemelding..så nå jobber jeg 3 dager i uka og det er de tre dagene det er mest å gjøre da...men må nesten jobbe da...jeg føler at d er passe for meg nå...ska jobbe sånn i 3 uker og etter det håper jeg at jeg kan begynne fullt igjen og heller avspaser litt/ta ut litt feriedager viss d blir for slitsomt...men jeg er livredd for å miste igjen og for å gjøre noe "galt" så jeg er nok litt hysterisk men tror ikke det går galt nå da selv om man vet aldri..

er i dag 14+3...kaster opp hver morgen og har også litt plager med bekkenet så jeg merker det veldig godt etter en hel dag på harde gulv...

jaja...det var ivertfall min historie:)

nå skal det sies at sjefen min støtter meg 110% så derfor gidder jeg ikke bry meg om hva evt andre måtte mene...vet det er mange som sier at graviditet ikke er noen sykdom men...man bør da ta litt hensyn synes jeg...

ha en flott dag alle sammen:)

Skrevet

Høres ut som om du er fornuftig synes jeg. Jeg har hatt en god dag på jobb i dag, men er nå overlykkelig for at det er onsdag kveld. Mannen har besøk av kamerater og ser (roper??) på fotballkampen... Litt koselig, jeg tror jeg skal finne sengen og slappe av. Deilig.

I morgen er en ny dag, forhåpentligvis en roligere dag :-)

Men kan jeg ta opp med legen synes dere at jeg er veldig sliten?! Hva kan han gjøre/si til det?!

Skrevet

Min erfaring er at legen ikke kaster sykmeldingen etter deg, så hvis du føler du må trappe ned med jobbing må du si fra ganske klart!! Jeg sa på alle kontrollene mine at huff jeg er så grusomt sliten og trøtt, og avventet at hun kanskje skulle "tilby" meg en løsning, men hun noterte da bare "trøtt! ellers ok form" på helsekortet mitt. Jeg var virkelig helt tappet for krefter fra jeg ble gravid til uke 24, da følte jeg meg så nedkjørt at når hun spurte på kontrollen hvordan formen mmin var begynte jeg å grine! Skikkelig flaut.. Forklarte hvor tappet jeg var (+at mannen min har jobbet langt over 100% hele høsten så jeg har vært alene om ansvar for barn, henting, levering,middag, aldri satt meg ned før 21:30, ny i jobben, pendling, aldri får sovet nok og alt er et enormt tiltak, så jeg måttevirkelig samle krefter bare for å komme meg i dusjen om kvelden, var helt drained) Men hun foreslo da faktisk sykmelding, 50 % i første omg, for å ta meg inn. Nå har jeg også fått veldig vondt i bkkenet så har 100 % en periode nå. Utrolig godt. Prøvde meg på jobb en liten periode og da kollapset bekeknet helt en stund.. Lytt til kroppen, det er ikke så mange ganger i et liv man går gravid.. Dårlig samvittighet har vi jenter uansett- men helsa Må gå først. Man skal ha krefter til babyen er født også.. Du må ihvertfall forklare situasjonen din, er det ting hjemme el utenom jobb som tar krefter osv så påpek det også, så skjønner legen mer av situasjonen din.. Lykke til

Skrevet

PS nå har jo du en veldig krevende jobb da, med så lange dager, så burde absolutt ikke virke urimelig på legen din om du sier du trenger en prosentvis sykmeld ihvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...