Gå til innhold

Noen vernepleiere her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I såfall hva jobber dere med? Jeg går på vernepleier nå men er så i tvil om jeg skal bytte over til sykepleiern.. Vil jobbe innen psykiatri. Føler vernepleieren er mindre atraktiv enn sykepleiere. hva føler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått sykepleie, og angrer idag veldig på at jeg ikke tok vernepleie istedet....jobber i bolig med utviklingshemmede. Man kan fint jobbe i psykiatri med vernepleier utdannelse da :) Hadde holdt meg til det jeg hvis jeg var deg. Men det er jo bare mitt synspunkt da ...

Skrevet

kan jeg spørre om hvofor du angrer på at du tok sykepleien og ikke vernepleien? :)

Skrevet

Er vernepleier og jobber med psykiatri.

:-D

Ville gått for vpl hvis jeg var deg, masse valgmuligheter i fht jobber.

Lykke til!!

Skrevet

Leste nettopp at som vernepleier kan du ikke jobbe på akuttposter innen psykiatri.. Er det jeg har sett for meg jeg vil jobbe.. ble så skuffa.. Stemmer dette? Føler vernepleiere er så undervurderte i forhold til sykepleiere

Skrevet

akkurat det vet jeg ikkeno om, men vet at man ikke får jobb i somatisk sykehus akuttpost som vpl, men vet ikke nok om det.

ser ofte at psykiatriske sykehus søker etter vpl.....men vet ikke hvilke avd det er da...

kan jo ikke si noe om deg og dine valg, men må si at jeg ikke angrer på at jeg tok vpl.

kan jo også ta videreutdanning innen psykisk helsearbeid, kanskje man stiller sterkere da?

nå tar jeg kvelden

god natt:-)

Skrevet

Jeg er vernepleier.

Vet ikke om jeg vil si at vi er mindre attraktive enn sykepleierne, det største problemet synes jeg er at vi ofte likestilles med sykepleierne. Det er to forskjellige utdannelser, men altfor mange vet ikke helt hva en vernepleier er.

Jeg har inntrykk av at sykepleierne læres opp til å være mere "stolt" av utdanningen sin.

Jeg kunne aldri tenkt meg å gå sykepleieren.

Når det gjelder jobb i akuttpsykiatrien, så er det vel slik at vår medisinkompetanse ikke er godkjent der (Hm... Mener jeg har hørt noe om at vernepleieren kan få dispensasjon, men ta det med en klype salt).

Skrevet

For å være mer nøyaktig: Vi har samme medisinkompetanse som en sykepleier, med unntak av somatisk sykehus og akutt psykiatrisk avdeling. Der gjelder ikke vår medisinkompetanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...