Brillemamma Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hadde en ma i uke 5-6 i september, oppdaget i uke 10(begynnte å blø..). Nå er jeg bare så redd for at det samme skal skje igjen.Tørr ikke glede meg over at jeg er gravid, vil ikke dele det med noen heller..utenom sambo da selvfølgelig...for er så redd for at det samme skjer igjen..at det er dødt inni der.. Bekymrer meg sånn over det! Var på ul i uke 6, og såg da ett bankende hjerte! Men roer meg likevel ikke...Tenker at ting kan ha skjedd siden den tid... Uff, vanskelig å ha det sånn! Har jo lyst til å nyte og glede meg over graviditeten!!:/ Men, nå er jeg iallefall her inne hos dere..
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Hva betyr ma? Jeg er ikke kjent med alle forkortelsene her inne ennå. Men jeg er halveis og jeg bekymrer meg også fortsatt, fordi jeg har spontanabortert en gang før. Jeg vil helst at ingen skal vite om det, for det betyr at jeg må fortelle det til flere hvis det skjer noe. Jeg liker ikke å snakke om det med de som vet det heller, men det har faktisk blitt bedre! Litt og litt, håper det gir seg før hele denne "fine" tiden er over.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 MA = missed abortion. Fosteret har dødd i mors liv, men ikke blitt utstøtt slik som ved spontanabort (SA). Etter uke 12 er sjansene for at man skal miste barnet ekstremt små, så det er viktig å fokusere på at man har passert en viktig milepæl fremfor å forvente en katastrofe. Det er ikke lett, men et par tiltak kan hjelpe: Ikke les om SA/MA her på BiM eller andre nettsteder, det gjør deg bare mer bekymret. Les heller positive historier, les om hva som skjer i ukene fremover og prøv å slappe godt av. Kroppen trenger mer hvile enn før, og det er viktig å ta hensyn. Det er ingen som krever at dere deler nyheten om graviditeten før dere selv er klar for det. Gjør det som føles riktig for DEG, og prøv å se lyspunktene oppi det hele. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå