liljen Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 holder på å bli gaaaal-hatt blødninger i tolv dager nå noen spm fra en frustrert meg.... hvor lenge er det normalt å ha blødninger? hvor lenge er hcg hormonet i kroppen, vil dette vise positivt på en graviditetstest? noen av dere som har hatt samleie selvom blødninger? når kom menstruasjonen tilbake?
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Etter å lese dette regner jeg med at du går gjennom en SA siden du hat blødd i 12 dager. Når man har en SA får man først litt rosa utflod(gjerne tidlig eller hver dag,selvfølgelig veldig tilfeldig). Man begynner som oftes å få brun utflod etter som ukene går og små brune klomper i utfloden. Jeg var i uke 6 da jeg mistet og merket det da det kom ut blodklomper som lignet på en hinne. Etter dette har "kommet ut" er det vanlig med en vanlig mensen runde. Det er også veldig vanlig å ha veldig følsomme å lettskadelige plasser i livmor eller rundt livmorhalstappen. Blødningene burde avta etter 10-13 dager å man burde ikke ha sex i denne tiden siden kroppen er under "reprasjon". Graviditetstesten skal være negativ etter 14 dager eller rundt tidene du skal ha eggløsning(som er veldig vanskelig å finne ut etter en SA). Når du har en SA å bruker kroppen all energi på å fikse seg selv. Mensen kommer når den kommer å kan lett også bli vekke i lengre tid. Det tok meg 23 dager etter blødningen min gav seg til jeg igjen fikk en positiv test. Hormonene å fruktbarheten er på topp etter en SA. Håper jeg kunne hjelpe deg litt..
liljen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2008 tuuusen takk for svar- setter stor pris på det. du må ha kjempe lykke til med den voksende magen- håper jeg kommer etter deg om ikke så lenge;O)
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Det gjør du sikkert..Det er som oftes når man går gravid første gangen man mister. Det gjør faktisk over 40 % av alle kvinner som er førstegangsgravid. Men ingen forstår at det er etter en SA at man faktisk er sinnsykt fruktbar. Så bare stå på å kjemp for den lille spiren som så gjerne vil bo i deg å ha deg som mamma.
*Vilhaenbolleiovnen* Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 40%??? uh det var ikke gode nyheter, lurer på om det hjelper å stå på hode de første 12 ukene;) hm hvorfor er det så høyt som 40% ? d kan jo ikke bli feil på fostere bare for at man er gravid for første gang vell??
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Det er mest pga at kvinner prøver så fort etter å ha sluttet med p-pille,p-sprøyte,spiral osv. P-piller er noe man må virkelig gi en måned før man prøver å bli gravid. Legen min sa at når man slutter på p-piller så slutter ikke hormonene å beskytte kroppen mot graviditet før etter 1 mnd. Dette gjør at mange mister første gangen. Men det har også noe å gjøre med at mange er nervøse å veldig stresset å tenker veldig mye på det å miste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå