Gå til innhold

Har du opplevd stygge blikk når du har ammet offentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opprop: Lovfest kvinners rett til å amme i det offentlige rom!

Er det medlemmer her som ikke vet om ammeaksjonen som har vært i gang siden 22.mars 2007, men kunne tenke seg å underskrive, så klikk her: http://www.opprop.no/opprop.php?id=ammeaksjonen

Spred opprop-adressen videre til slekt og venner. Fint hvis pappaen også skriver under.

Trenger 4000 underskrifter!! Har nå litt over 3600!!

"I dag var datteren min på et kjøpesenter i Oslo by. Kjøpte tøy til lillegutt 8 mnd. Han var sulten og ville die der. DET GIKK IKKE! ikke tale om. Mor ble forvist til et ammerom i 1. etasje. Ammerommet viste seg å være et toilett med stellebord. Pris kr 5.- for å komme in. Der skulle hun sitte på dolokket å amme. Nei takk.

Så, mine damer og herrer, ammeaksjonen er like aktuell. "

Barn har rett til å få mat når de er sultne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tre unger og har aldri møtt det problemet faktisk. Har ammet både på benker og kafeer og ammerom og ute og i det hele tatt. Men jeg ser an stedet da - trenger ikke hive puppen opp i kaffen til naboen liksom.

Skrevet

Ja, blikk og festlige kommentarer som "ogå her som folk spiser da!" . da lo jeg altså:)

Skrevet

Ja huff :-( Var på nav og skulle levere noe papirer og måtte mate lille gutt. Da kom det ei dame til meg og sa at jeg ikke kunne sitte dær men at jeg skulle få et alenerom jeg kunne bruke :-I Synes det var lite gøy og ammet kun på cafe etterpå..

Skrevet

Aldri fått stygge blikk og jeg har ammet overalt. Allerede signert denne. :)

Skrevet

Har heldigvis bare hatt positive opplevelser jeg... Er flere som har smilt til oss og sagt ting som "å så søt hun er" "åh, så koselig". Men jeg har hørt om flere som har hatt litt kjedeligere opplevelser, og spør du meg, er det helt latterlig.

En sånn oppførsel er noe man kunne forvente i England, ikke i Norge...

Skrevet

Hadde vært så deilig å fått det lovfestet. Det er jo den naturligste ting i verden. Barn som får mat. Man behøver jo ikke vise puppen.

Skrevet

_Hvorfor tror alle at man viser pupp til gud og enhver fordi om man ammer, da? Jeg gjør ihvertfall mitt ytterste for at ingen ser noe som helst.

Har tilogmed ammet i Peterskirken uten stygge blikk, jeg,.

Skrevet

Skriv under. Mangler ca. 400 underskrifter til det kommer opp som lovforslag. Send rundt denne linken til alle kjente

Skrevet

Har faktisk ikke opplevd å få stygge blikk når jeg ammet. Og jeg ammet der jeg var, når barnet var sulten.

Men hører jo om folk som opplever det, og det er jo tragisk.

Hvis det er det sammme oppropet som for en stund tilbake, så har jeg skrevet under.. er det det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...