Gjest Lenchen *over terminen* Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 15. februar (4 dager etter termin) merket jeg at jeg hadde veldig mye kynnere som kom jevn fra morgen til kveld. Tidligere hadde jeg bare pleid å ha kynnere på kveldene, og ikke regelmessig i mer enn 1-2 timer, så på kvelden så begynte jeg å bli litt mistenksom på om dette var starten på noe. Kl 02.00 våknet jeg av at jeg hadde litt "mageknip", men sovnet godt igjen og sov frem til kl 04.15. Da hadde jeg litt mere "knip" og gikk på do, og da gikk slimproppen. Jeg hadde ikke vondt, så gikk for å legge meg igjen, men tittet bort på klokken hele tiden, og oppdaget at det kun gikk 3 min mellom hvert knip, så jeg vekket samboeren og sa at nå er det nok noe på gang, men bare sov fordi det skal gjøre mye vondere før vi trenger å dra avgårde. Men jeg ringte til sykehuset bare for å høre med dem, og de sa at i og med at de kom så tett så burde jeg komme inn allikevel, pga at jeg hadde en rask fødsel første gangen. Så vi dro. På vei til sykehuset begynte riene å minne om menssmerter (ikke så smertefulle disse heller. Absolutt til å leve med). Kom på føden kl 07.00. Ble undersøkt og hadde 3 cm åpning. Tok en dusj, klyster, og ble lagt med CTG-måler i 30 min. fra kl 07.30-08-00 på mottaket. Kl 08.15 kom dagvakten inn til meg og sa at nå hadde de et ledig føderom med badekar (noe jeg hadde bedt om). Vi kom inn, og samboeren gikk for å fylle vann i karet. Og da, kl.08.30 kom riene som gjorde vondt, og da kjente jeg at jeg ikke klarte å komme meg ut av senga og inn på badet. Da var smertene ekstremt vonde, og jeg plingte på jordmora, og klaget og stønnet over hvor vondt det gjorde og sa at jeg ville prøve lystgass. Prøvde lystgass, men ble veldig kvalm av det. Jordmor skulle sjekke åpningen på dette tidspunktet, men etter å ha observert meg litt sa hun at hun trengte ikke å gjøre det allikevel pga hun skjønte at jeg nærmet meg slutten nå (snille jordmora som lot meg slippe!!). Etter et par rier til sa hun at jeg bare kunne begynne å presse hvis jeg ville det. Jeg følte ikke pressetrang enda, så klarte ikke presse, men det gjorde ingenting. Plutselig sa det splasj (!!!) og der stod jordmor med fostervann over seg fra topp til tå. Hun fikk hele spruten rett på seg stakkars. Kl 09.34 kom lille snuppa etter 10 min med pressrier, så jeg hadde faktisk bare smerter i litt over 1 time. En fantastisk fødsel. Gled dere dere som fremdeles venter :-)
Leirha Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Så fin fødsel da! Gikk jo relativt fort denne gang også da, du fikk jo ikke rier før helt på slutten. Jeg også vil ha en slik fødsel. Lykke til videre og KOS dere
Mor til 3:-) 26.02.08 Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Hørtes deilig ut!! Hvor stor var hun da og har hun fått noe navn kanskje? Bare litt nyskjerig jeg:-)
Gjest Lenchen *over terminen* Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Hun var 3758 g, 50 cm og 37 cm rundt hodet :-) Navn har hun ikke fått enda. Vanskelig det der :-)
To tette og ei badehette ;) Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Ååååååå, sånn type fødsel vil jeg også ha!!! Jeg gruer meg sånn til min fødsel. At den skal vare lenge og gjøre innmari vondt. Håper jeg arver mamam sin måte å føde på. Lette som bare det og riene kjennes bare ut som litt luftsmerter.
Labambie Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Gratulerer masse masse masse! Måtte snike meg inn selvom jeg egentlig ikke hører til her mer.. Siden det var "kjentfolk" :) Gratulerer,kos dere masse! Kommer du over på DiB?
Ninemi Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Kjempefin historie. Gratulerer så mye :-)
♥Tullerusk♥ Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Gratulerer så mye...=oD Gleder meg til det blir min tur...Tro det eller ei, men det er sant...=o)
Gjest Lenchen *over terminen* Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Ja, jeg kommer nok over til DiB etterhvert. Men det blir nok mindre tid til data nå, hehe... Nå er det ei lita ei som krever litt :-)
Lompa75 Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Det gikk jo supert! ) Ser frem til å høre hva jenta di skal hete )
nøffemamma Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 Høres veldig ålreit ut med en sånn fødsel altså. Går det ann å legge inn bestilling tror du:o) gratulerer masse hvertfall:o)
tudeluuu Skrevet 20. februar 2008 #13 Skrevet 20. februar 2008 Gratulerer Lenchen!! Høres ut som en drømmefødsel, og jeg er veldig gla på dine vegne at JM tok deg seriøst, og ba deg komme inn mens du ennå var i tidlig fødsel!! Kos deg med jenta di, så sees vi over på DiB etterhvert =)
Tonje,kristine Skrevet 20. februar 2008 #14 Skrevet 20. februar 2008 For en fantastisk fødsel du fikk:) Gratulerer så masse med den nye verdensborgeren:) Nå er det bare å nyte tida som kommer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå