å tenk jeg skal få en bebi til Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 noen som har født før og bebisen ble tatt med vakum som syntes dette var helt grusomt? eller hva syntes dere.. jeg syntes personlig dette var helt grusomt og er så redd det skal skje igjen
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 heisann. Datteren min ble tatt med vakuum, sitter egentlig ikke med noe negativ følelse på dette, fordi, den reddet sannsynligvis livet hennes. hun pustet ikke når hun kom ut, så det hastet for å si det slik. Det eneste negative for barnet, var såret hun fikk på hodet. hun skrek mye de første dagene og fikk ikke sove. fikk paracet 3 dagen...synes jeg var dårlig oppfølging, siden de ikke "merket" smertene hennes før da. Men tenk at det er til hjelp for deg og barnet hvis det blir brukt. mye heller det, enn ks...eller??
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Jeg var bare glad ungen endelig kom ut etter 1 1/2 time med pressrier:-)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Jeg syntes også hele opplevelsen med klipping, revning, vakum var GRUSOM!! Sto om livet til guttem min også, og det var en fryktelig traumatisk opplevelse. Lillegutt kom seg raskt, men hadde en fødselssvulst pga av at han hadde stått å stanget i åpningen i maaange timer også fikk han en enda større hevelse pga av vakuumet. Og på toppen av det hele gav de han en alvorlig overdose paracetmol. han skulle få 60 mg for smertene etter vakuum, men så gav de han 1gram(17ganger overdose). Jeg gikk vel mer eller mindre inn i en sjokktilstand.. å sliter med vonde tanker rundt d hele den dag i dag. Men lillegutt overlevde, uten varige men!!!! Så vi hadde nok englevakt tross alt:) Gruer meg fryktelig til å føde igjen!!!! Men håper at en samtale med sykehuse vil hjelpe.
Silje`mor Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Opplevde vakumet som en befrielse etter timer med smerter. Jeg tror nesten ikke jeg merket det og babyen fikk bare et lite sår på hodet som han ikke led av. Det viktigste var at han kom ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå