Gå til innhold

Noen som har synspunkter angående serien "Unge mødre"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke kanalen Fem, så får ikke sett serien som heter "Unge mødre". Har sett noen reklamer for serien og syns det ser ganske interessant ut.

Er det noen som ser serien og som har lyst til å dele sine synspunkter?

Håper det er en balansert serie og ikke en serie hvor ting settes veldig på spissen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett noen episoder nå og må si at jeg sitter her å rister på hodet. Og det er sikkert fordi jeg har blitt eldre.....

De er bare 17-20 år gamle, og de blir ikke eldre fordi om de får barn.

Da er man bare litt sånn djeeezzzezz lissom..... bare med barn på armen.

Jeg har ingen fordommer hverken mot unge eller eldre mødre. Men denne serien gangner ikke unge mødre i hvertfall.

Her er det bare en av jentene som virker som om hodet er skrudd på riktig vei. Og hun har truffet en kjekk gutt som også bare er 18år og har barn fra før.

Men nå skal det sies at det var ikke alltid at mitt hodet satt riktig vei heller da jeg var 19, men jeg hadde bare meg selv jeg da.

Du får se når den kommer i reprise på tv Norge, over sommeren tror jeg.

Skrevet

Takk for tilbakemelding.

Nå har jeg enda mer lyst til å se serien! Regner med at vi får Canal Digital ganske snart, i og med at signalene vi har nå forsvinner i mars. Mulig jeg rekker å få med meg noen episoder.

Uten å ha sett serien må jeg bare si at det ikke kan være lett å få barn når man er så ung som 17 år. Særlig dersom man er den eneste i venneflokken. Man har kanskje ambisjoner og drømmer som må vike (for en stund). Støtten man får fra familie og venner kan jo også variere.

Opplever selv at det å få barn er en utfordring, selv om vi var aldri så klare for det!!!

Skrevet

Barn er nok alltid en utfordring. Men det må jo være fler bekymringer når man får barn så ung. Jeg var i hvertfall ikke "stinn av gryn" da jeg var 19. Og så tenker jeg så på hva skal de gjøre etter permisjonen, skal de på utdanning eller jobb eller er de arb.ledig???

Og mange av pappaene bryr seg jo ikke....

Jeg er i hvertfall glad for at mine er veldig planlagte, selvom man får "sjokk" når de dukker opp :o))

Skrevet

Jeg så det for første gang i dag, og jeg ble sånn gald som jeg blir når jeg jobber med ungdommer, for det er jo det de er....Ta vare på ungene sine kan de, så det er det ikke noe galt med, hva de sier og hav de gjør blir jo litt pinlig liksom, fordi de er akkurat så unge, men jeg syns det er stas! De er flink, de mater og kjdere seg og vil gjøre ting og går fort og øft med vogna og sier "liksom" ganske mange ganger.... Jeg er rett og slett litt uenig med deg jeg Mammasøkerbarnharfått2 (pust pes for verdens lengste nick... ha ha ha) Jeg tror de fremstiller jentene som de er, unge og nysgjerrige og verdensvante.

Det er litt med dem som det vi snakket om i forrige uke, da vi snakket om nyansatte unge mennesker på jobb. De er jo også verdensvante og kjekke i hatten.... Jeg tror man må være det jeg, for ikke å bli fulstendig overkjørt av sånne som meg for eksempel, for jeg er ofte veldig sikker på at det jeg gjør er riktig.... Det ville vært lett å kjøre over dem med dampveivals, om ikke de rakrygget sa; "Jeg synes synd på de ungene som har gamle mødre". De vet jo godt hvilken situasjon de er i, de har tatt ansvar for ungene, og de er nødt til å forsvare det med nebb og klør, de har jo valgt liksom.

Men ja, man blir litt flau av og til, men det blir jeg av gasnke mange andre programmer også. Dagsrevyen for eksempel... det jobber noen der som ikke akkurat stiller oppdaterte velreflekterte spørsmål, men vi snakker jo ikke om dem. :-)

Skrevet

Jeg ble glad - ikke gald.... jeg vet ikke hva "gald" betyr jeg ;-)))

Skrevet

Tror også man kanskje må være litt sånn "tøff i tryne" når man er ung og har tatt et valg som ikke er helt standard.

Tenker, for eksempel, på de ulike instansene man skal forholde seg til. Helsestasjon, fastlege, barnehage etc. Man kan fort bli vippet av pinnen av en del av disse "ekspertene", uansett hvor gammel man er.

På den andre siden, tror ikke jeg hadde vært tøff i trynet som 17 år gammel mor. Er ikke helt typen til det, ikke nå heller. Snill og god hadde jeg nok vært (håper jeg), men ikke så trygg som jeg har blitt med alderen. Hadde sikkert spurt alt og alle masse om råd og kanskje latt meg lede litt for mye.

Ja, ja. Dette blir jo bare spekulasjoner.

Rart å tenke på at jeg kunne være mor til en ung mor...Da ville jeg være en bestemor på 36 og ikke en ny mamma på 36. Hmmmm.

Skrevet

Jeg så de to første episodene, men helt ærlig så synes jeg programmet var veldig kjedelig. Helt ordinær "folk-utleverer-seg-litt-fordi-de-vil-bli-hverdagskjendis-reality". Kan ikke si jeg fikk stort utbytte av programmet, akkurat...

Og så syntes jeg noen av dem virket søte og flinke og noen av dem skikkelig teite. Litt av hvert, akkurat som vi eldre mødre også er forskjellige :)

Jeg tror du kan se det på nettet hvis du ikke orker å vente på reprisen :)

Skrevet

Det som er rart er at du tror du vet alt når du er 17-18. Trodde et øyeblikk at jeg var gravid da jeg var 18 (brukte p-piller, men hadde hatt spysjuke). Og jeg så ikke mørkt på det, selv om det ikke var en ønskesituasjon. Det som er poenget er at jeg trodde jeg var så voksen, mye mer enn da jeg var 25. Da var jeg overhodet ikke klar for barn. Da begynte jeg å skjønne alvoret.

Og jeg blir helt matt når jeg se unge mødre som fyker rundt med sine små barn og har ingen bekymringer. Som min venninne sa, - de aner jo ikke hva som kan gå virkelig galt her i verden :-)

Og det vet vi som har levd en stund, tenkt på alt som KAN skje, hva hvis ditt og hva hvis datt....

Ja, det er ikke enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...