Gå til innhold

Er dette veldig dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på 4,5år. Hun får lov og ha døren sin på gløtt (det eller ha nattlampen på) Er dette og skjeme bort barnet eller gir jeg henne bare den tryggheten hun bør få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at det er å gi henne den tryggheten hun selv ønsker. Så absolutt ikke noe galt i det.

Skrevet

Så lenge hun sover bra er det vel greit at hun føler seg trygg? Sover hun bedre med lukket dør og lyset av ville jeg ikke gjort det da, men...

Skrevet

Du gir henne jo tryggheten hun trenger.. Her sover mini med døra på gløtt, sover aldri med døra igjen selv heller, det synes jeg er ekkelt.

Skrevet

Det ser jeg ikke noe galt i. Hun føler seg sikkert utrygg om hun ikke får lov til dette, og det er jo ikke noe koselig.

Skrevet

så lenge hun sover bra og er trygg så kan jeg ikke se problemet med det nei =)

Skrevet

Har ei på 5,5 år som sover med døren på gløtt. Det er jo stappe mørkt på rommet når døren blir steng da, så hvis hun skal på do elr noe så er det bedre at hun ser hvor hun skal gå enn at hun blir redd =)

Skrevet

Dørene i vårt hus står vid åpne, og lys har vi på i gangen. Hvorfor i all verden skulle det gjøre noe? De får tidsnok behov for å lukke døren.

Skrevet

Har aldri vært noe problem for mini å ha det helt mørkt på rommet sitt når han skal legge seg, men etter nyttårsaften så vil han heller ha den litt åpen. Trenger ikke å være mye, men bare litt på gløtt. Skjønner ikke helt hvorfor det ble slik sånn over natta, men for min del gjør det ingenting. Er flink til å ligge i senga og sovner uten problem, selv når vi har folk på besøk.

Han er forresten nettopp fylt tre år:-)

Skrevet

Gutten vår på snart 4 år har døren helt åpen og taklyset på. Det har han selv bedt om, og det gjør at han sover gjennom hele natta også. Vi har prøvd å kun ha på nattlampen inne hos han og lys i gangen- men da blir han redd når han våkner ila natta, og kommer inn til oss.

Jeg ser ikke problemet med å gi etter på sånne ting, det er viktig med trygghet og at de små blir hørt på de tingene synes jeg.

Skrevet

Nei, du skjemmer henne ikke bort. Du gir henne den tryggheten du bør få! (for å sitere deg)

Er det noen som mener du bør være "hard" mot henne? Jeg tror det bare gjør vondt verre, at hun blir mørkredd og usikker. Det gjør vel ikke noe med døra på gløtt, vel!

Skrevet

Jeg har vært mørkeredd og husredd så lenge jeg kan huske! Måtte ha nattlampe og døren på gløtt fra jeg var pitteliten. Om noen hadde lukket den eller nektet meg å ha lys på, så hadde jeg nok sovet fryktelig dårlig! Gi henne den tryggheten hun trenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...