AO3 Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Synes det virker sånn... og skulle gjerne tatt det selv. :S Dessverre bor jeg laaaangt unna nærmeste privatpraktiserende gyn... Det ser ut til at første anledning jeg får til å ta tidlig ultralyd er i uke 14, og da er det jo bare tre uker til ordinær UL, så jeg føler at det kanskje ikke er så mye vits?! Det jeg egentlig er ute etter, er en forsikring om at barnet faktisk lever... Ikke å lete etter defekter, syndromer etc. Når kan jordmor evt høre på hjertelyd? Et bankende hjerte er alt jeg trenger for å sove bedre om natten.
Hera83 Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Hei! Jeg var på tidlig ultralyd, men det var pga brun utflod. Fikk henvisning fra legen min. Jeg fikk høre hjertelyden da jeg var hos jordmor i uke 12+noe.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 For min del fikk jeg mye hjelp av å ha en babywatcher fra uke 11. Jeg hadde mye redsel for at det ikke var liv (at jeg skulle miste) og denne fikk meg til å slappe av fram til jeg kjente liv og et par ganger sent i svangerskapet når det ble roligere i magen. Tipper den koster litt mer enn en privat UL-undersøkelse, og har vært verd hver krone. Gleder meg til jeg har kommet så langt at jeg kan bruke den igjen. www.babywatcher.no
Tante Bassa Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Jeg fikk tidlig ul fordi jeg ikke hadde peiling på hvor langt jeg var på vei.
Mammaen til Turid Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 jeg har bare hatt den ordinære ul undersøkelsen.. men jeg fikk høre hjertelyd i uke 10 eller no.. (hadde en sånn bekymra-mamma-legetime..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå