lizamor Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Har bestemt meg for å velge 54 ukers permisjon m 80% lønn.Kommer ferien i tillegg til de 54 ukene,altså 54 uker pluss 4 uker sommerferie,2 uker påskeferie,og to uker juleferie?(Jeg jobber i bhg som har sommer,påske og julestengt).Puh! Blir helt frustrert av disse skjemaene jeg!
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Ferieuker kommer i tillegg til de 54 ukene, og du må oppgi når du evt. skal ha dem i forb. med søking om permisjonen. Hvis du ikke tar dem ut tror jeg det er 14 dager du kan overføre til neste år. Resten faller bort (?..noen som vet?) Nav tar ikke hensyn til at du vanligvis har ferie ved jul og påske, så permisjonen din er ikke automatisk over i ferie i disse tidsrommene. Du oppgir på permisjonspengesøknaden når du planlegger å ta ut ferie, hvis du skal ta ut ferieukene. Det kan da være smart å legge fereieukene til den måneden du får feriepenger fra arb.plassen din, for perm.pengene fra nav får du ikke mens du er i ferie. Da settes permisjonen "på vent" og du får vanlige utbetalinger igjen når ferieukeperioden din er over. )
lizamor Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2008 Tusen takk! Ble litt klokere nå
mamma`n til nurk Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Vil bare nevne at du kun har krav på å ta ut den lovpålagte ferien på 4 uker..ifølge nav sine nettsider..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå