Gå til innhold

Falsk krupp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt barn med falsk krupp?

 

Vår datter hadde en kveld litt problemer med å puste og fikk ikke til å hoste, virket tett i halsen.

Ringte legevakten og fikk beskjed om å komme med en gang. Der kom vi rett inn til lege og ble sendt rett videre med ambulanse til sykehuset.

Ble møtt av 10 leger i tilfelle ekte krupp, men heldigvis var det ikke det.

Ble inlagt og fikk medisiner og oppfølging hele natten.

Heldigvis gikk det bra, men dette var en skummel opplevelse..

Reaksjonen min kom i ettertid med 3 uker med feber og hodepine..

Er ikke noe gøy når det skjer noe med barna som man ikke får gjort noe med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff så ekkelt.

Jeg har ingen erfaring, men mamma mener at fosterbroren min hadde falsk krupp som liten.

Da han kom til oss var han 20 mnd og gikk han på masse astma medisiner, men da mamma begynte å gi han de dosene han var foreskrevet fikk han overdose av de. Den biologiske mora hadde aldri gitt han alt han var foreskrevet. Bare klaget på at han aldri ble bedre for å dekke over sin egen latskap..dermed føreskrev legen stadig større dose.

Hadde flere anfall med astma lignende episoder, ett par ganger med innleggelse. Men etter at han ble 3 år hadde han plutselig ingen anfall i det hele tatt.

Husker desverre ikke alle detaljer sånn på rappen, var ikke så stor selv. Men han vokste det ihvertfall av seg veldig fort. Og det var nok ikke astma han hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,hørtes skummelt ut.Gutten min hadde falsk krupp da han var 6 mnd.

 

Han hostet om natta og virket tett,men ikke så tett atjeg ringte legevakta.satt opp alle vinduene,og gahan kaldt vann.sattoppe med han i flere timer.

 

var ekkelt,og jeg er glad det gikk fort over.

 

Har lest at de som får det engang ,godt kan få det flere ganger.Samboeren minhadde det masse da han var liten,f.eks.hansyntes det var helt grusomt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke noe gøy det der! Føler virkelig med dere!

 

Mannen min og faren hans igjen hadde begge falsk krupp, så vi har nesten gått og ventet på det hver gang småtten har fått en forkjølelse, men det har gått bra å langt i hvert fall *banker i bordet*

 

Bra det gikk bra da!Fikk dere noe medisinering eller bare gode råd?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...