Gå til innhold

nå er vi ferdige med undersøkelsen


dumme mamma

Anbefalte innlegg

i går var vi på sykehuset og fikk satt på Ph - måling, dren fra nesen og ned i magen. Hun gikk med det til i dag tidlig. Det gikk veldig bra. Var en del hyl og skrik ( og mor som nesten besvimte...) når den ble satt på, men hun godtok den med en gang, var stolt av rumpetasken sin med drage på (der målingspcen lå). Var litt vanskelig å finne riktig liggestilling i natt, men ellers gikk det veldig bra. Verre var det hos legen i dag. Gikk greit å ta ut drenet, selv om tullemor var livredd at det skulle være like mye holding og vondt som i går, men plutselig var slangen borte og hun lurte på hva som skjedde ...

 

Etterpå var vi hos legen. Han syntes hun hadde lagt for lite på seg og at veksten hadde stoppet. (hun var plutselig 700g. lettere på sykehuset enn hos helsesøster for 2 uker siden...) Vi ble sendt på røntgen av lungene og blodprøver. Ut og inn av venterom. Men stakkars tullemor var så flink att... Følte det som om legen mente det var noe alvorlig. Men da vi kom hjem viste vekten hjemme omtrent det samme som hos helsesøsteren så kanskje legen sin var feil...

 

I hvert fall får vi svar på prøvene i løpet av uken og da håper vi at hun kan få medisiner så hun blir bedre. Forrige uke hostet hun så fælt at hun sov nesten ikke hele uka,stakkars liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars liten, så flink hun er, og mammaen også! Får håpe ting ordner seg nå og hun får de medisinene hun ev. trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det. Det jeg har vært borti leger så virker det ofte som om de setter en diagnose, altså en arbeidsplan og så jobber de seg igjennom for å avkrefte at det er enkelte ting. Så det er sikkert ikke så alvorlig som du fikk inntrykk av. Vekta er de forresten veldig nøye på, om den ikke viser at ungen har lagt på seg som den skal. Men nå var jo vekta i orden da. Det går sikkert kjempe fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke så lett for hverken mor eller barn å måtte gå igjennom slike undersøkelser. Synes allergitesten Linea tok for en mnd siden var ille nok, jeg.

 

Dersom hun er frisk og opplagt og ikke virker slapp så er jo det et godt tegn da! Når man veier seg på forskjellige vekter så kan jo resultatet for variere litt. Regner med at vektene hos hs og på sykehuset skal være pålitelige, men likevel. Jeg varierer 3 kilo hjemme og hos legen.

 

Dritt med den hosten da!!! Har hatt masse hoste her også, men ikke på langt nær sååå ille. Får håpe den gir seg snart så dere får hvile litt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klump i magen.....Jeg hadde nok vært minst like nær å besvime som deg, og hatt et ganske tårevått ansikt! Er ille å se de små ha det vondt.....

 

Mulig du har sagt det før, men jeg husker ikke, hva er det hun utredes for?

Håper de finner ut av det fort så hun kan få rett behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink hun var som godtok drenet:) Og kan ikke være lett for mamma'n heller å se på og holde fast når man vet det sikkert gjør litt vondt for småtassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun utredes for om lukkemuskelen ikke er helt utviklet, slik at magesyre kommer opp igjen og derfor fører til at hun hoster når hun har lagt seg, og er veldig tungpustet. De trodde det var astma først, men medisinen hjalp ikke.

 

Men etter undersøkelsen har hun vært helt i orden, nesten ikke hostet og sovet veldig godt om nettene og har våknet blid og fornøyd slik hun gjorde før, hun hoster ikke lenger til hun våkner. Ikke akkurat nå i hvertfall.

 

Har ikke fått svar på prøvene ennå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var pappaen som holdt henne da, for jeg visste at jeg kom til å slite. Har alltid hatt veldig lett for å besvime, så da de la henne på bordet for å ta røntgen for å se om drenet satt riktig, måtte jeg ta over stolen, for da sleit jeg virkelig, selv om jeg ikke så på, men stod bak, men hun skrek og skrek stakkars...

 

Men greidde å se på at de tok blodprøve da, måtte holde armen hennes. Syntes jeg var flink jeg ;-), pleier å svime når jeg ser på at blodprøver eller sprøyter blir tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...