Gå til innhold

til dere som har vært på ultalyd sent..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det fordi lege/ jordmor har sagt dere bør eller er det bare dere som har ønsket det?

jeg vil bestille en time og se om guttungen vokser som han skal siden magen er så liten..

hva er deres grunn til at dere har hatt timen? litt kjekt å få ideer så jeg kan spør legen om han kan se etter det og det og det:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under mitt første svangerskap, lå ungen helt tørr inne i livmoren en god stund. Hadde ikke fostervann, men hadde heller ikke mistet det. Så det ble altså ikke produsert fostervann...

Så under mitt 2 svangerskap gikk jeg til jevlige kontroller etter uke 30 for å følge med på mengden fostervann...

Denne gangen skal jeg kun på 1 UL til, i uke 37 for å sjekke fostervannet., De mente jeg ikke behøvde flere undersøkelser da det gikk helt fint sist...

Skrevet

Ingen ønskedrøm å få sen ultralyd - jeg har hatt og skal ha opptil flere (er i uke 30) pga blodpropp....

Vær fornøyd med at du ikke blir tilbudt det du og kos deg med magen!

Skrevet

er magen din liten, eller er det magemålet som er lite?

Om det er målet som ligger under den røde streken eller flater ut, kan det være lite fostervann eller babyen får lite næring og vokser ikke.. Da bruker du å bli sendt til ultralyd. Om det målet er fint er det somregel ikke noe galt!

Skrevet

jeg er i uke 38 og var på ultralyd i dag! grunnen var fordi gutten vår har ligget i tverrleie, men nå lå han med hodet ned:)

Skrevet

sf målet har en perfekt vekstkurve:D er bare jeg som er redd for at ungen skal være for liten.. vi mødre er jo litt paranoide har jeg funnet ut:D:D

Skrevet

hei :)jeg har også perfekte sf mål men får høre hele tiden at magen er så liten, er i uke 32 idag var på privat ul på eget intinativ forrige uke bare får å se den lille- pappaen er ganske interessert :) sjekke foster vann & vekst- ble estimert til 2 kg allerede.. ligger bare godt inni :)

så trenger tydeligvis ikke ha noen sammenheng.. men for all del ta en time da- bare beroligende og positivt uansett :)lykke til..

Skrevet

Hæ? Under den røde streken? Er man ikke normal da så lenge man holder seg innenfor den grønne? Jeg har hele tiden vært midt på den røde streken, men sist gang jordmor målte, så lå jeg rett under den rød. Hun sa ikke noe om at jeg hadde liten mage. Er i uke 33 nå.

Skrevet

Dette med under den røde streken er feil. Både i dette og i mitt forrige svangerskap lå jeg under den røde streken hele tiden. I mitt forrige svangerskap helt nederst på det grønne. Jeg kom under det grønne i uke 35, og fikk da ultralyd hver uke for å sjekke at babyn fikk næring og vokste som han skulle, men dette var ikke noe drama.

Ble tilslutt igangsatt fordi fødselen ikke startet av seg selv, og fødte en gutt på 3400 g og 49 cm 18 dager over UL termin. 20 over menstermin...

Skrevet

Jeg synes det er en helt forkastelig holdning å ville lure til seg en ekstra UL som det ikke er medisinsk behov for. Betal selv hvis du ikke er fornøyd med det som legen mener er nødvendig i ditt tilfelle!

Skrevet

Jeg skal på ultralyd i uke 32 (neste uke) pga. har hatt forliggende morkake. Har hatt et opphold på sykehuset pga dette.

Så de ønsker å ta en ekstra sjekk før jeg går til fødsel...

Skrevet

har ikke planer om å lure meg til noe som helst..

vil bare se hvordan der står til med den lille..

her i byen må man betale selv så var klar over det også..

Skrevet

var på ultralyd i går. måtte skjekke om han hadde snudd seg... og det hadde han. men jeg fikk en henvisning fordi legen sa at han ikke kunne finne hodet..

Skrevet

har vært til ul i uke 34 i dette svangerskapet,for å sjekke om barnet vokser normalt. Dette fordi mitt forrige barn bare var 2500 gram ,og født på termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...