Oliver`s Mamma Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Jeg ser flere innlegg ang. permisjonspenger..Og noen skriver at det i enkelte tilfeller blir regnet med ekstra arbeid i de "6 av 10 mnd",,,Jeg har natt stilling, og har derfor mye tid til overs å ta ekstra..tar derfor litt ekstra i hjemmesykepleien, og litt hvor jeg jobber på sykehuset..Men vil ikke dette telle når de skal regne gjennomsnitte over hva jeg skal ha i permisjonspeng?? De er nå rart at de gjør det noen plasser, mens andre bare får gjennomsnitt av den faste mnd lønnen (som i mitt tilfelle blir feil, da jeg jobber mye ektsra...) Noen snille damer som vet??
Jannamor Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 ALT du jobber telles. Jobber du 200% teller de penger av 200% lønn. Det er jo det eneste rette. Sett deg hardt på bakbeina hvis noen prøver å fortelle deg noe annet
*Super*Mamman* Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Kunne helt klart ha vært tydeligere regler på dette... Mange regner ut i fra de 6 beste mnd, men det har en kun krav på om en har mottat dagpenger i perioden ( de siste 10 mnd).... Her regnes som regel snittet av de siste 10 mnd, men forrige gang fikk jeg snittet av de siste 3 mnd, pga jeg hadde gått skole de 7 mnd tidligere, og jobbet da ikke så mye ( studerte 100 %).
Piken på landet Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Du skal ha for ekstravakter også, de regner ut et gj.snitt på nav. Men overtidsbetaling teller ikke.
Piken på landet Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Glemte å skrive det, men jeg jobber også natt, og gikk mye ekstra. Jeg orket jo ikke det lenge, og fikk da sykemelding fra ekstravakter. Fikk da sykepenger for gj.snittet av de 4 siste ukene. Disse sykepengene blir også regnet med når de regner ut grunnlaget for fødselpenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå