Gå til innhold

OK, må bare spørre ang reker

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg har vært så sikker på at jeg ikke kan spise reker. Men så har jeg fått høre at det ikke er noe problem og noen mener at man ikke kan spise det.

Inne på matportalen står det ikke nevnt reker så jeg tenkte jeg skulle høre med dere jenter om det er noen som VET om vi kan spise reker???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi kan spise reker!! Helt ufarlig!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Bra, ble bare litt bekymret når jeg hørte at ei hadde spist 0,5kg reker og senere på kvelden startet fødselen...

Skrevet

hehe, noe må man jo spise den dagen man skal føde og?

Skrevet

Jeg spiser MASSE reker, nam nam. Tror ikke det kan være farlig så lenge de er ferske.

Forresten vet jeg om ei som startet begge sine fødsler med pinnekljøtt. Hun fortalte det til svigerinna da de spiste pinnekjøtt og på natta fikk hun ungen. Har aldri hørt om andre så tror nok det er tilfeldig. Å som en over soier, noe må man spise denne dagen også.

Skrevet

Dette er kopiert fra matportalen.no:

Gravide kan spise alle typer fisk og skalldyr, bortsett fra:

Blåkveite over 3 kilo.

Ferskvannsfisk av typen: all gjedde, abbor over 25 cm, ørret over én kilo, røye over én kilo.

Fiskelever. Gravide bør heller ikke spise påleggene Svolværpostei og Lofotpostei, som inneholder 25 prosent fiskelever.

Krabbeinnmat fra skallet (hvitt krabbekjøtt i klør og skallhus kan trygt spises).

Eksotisk fisk: hai, sverdfisk, skater, fersk tunfisk (tunfisk på boks er derimot helt trygt).

Så om du leser dette godt,står det at du kan spise ALL TYPER FISK OG SKALLDYR BORTSETT FRA..

Og reker er ikke nevnt der. Kos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...