Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hva tenker dere om å delta i forskningsprosjekt med barna deres (utenom mor/barn)? På helsestasjonen f.eks hvor det bl.a vil bli tatt en blodprøve av barnet? Jeg vil gjerne bidra men er usikker..
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 hmmmmm.... har aldri fått spørsmål om det men hvis det ikke skader barnet og det går for å forske på en god sak hadde jeg nok gjort det.
tuppemor-75 Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 vi har vært med på ulike forskningsprosjekter. det skal legges til , at alle prosjektene ikke har innbært noen fysiske el psykiske ulemper for meg el. barna. det har vært snakk om spørreskjemaer, ultralyder, blodprøver, og måle-veie-kontroller. jeg synes det er viktig at vi bidrar, dersom vi kan bidra. det er slik en finne ut om feks. kosthold/vekt, allergier/eksem, barnesykdommer osv. resultatene av forskningen bidrar til at vi får økt livskvalitet, samt økt kunnskap om ulike sykdommer/diagnoser o.l. forskningen trenger "forskningsobjekter" ellers blir det ikke et gyldig og sammenlignbart grunnlag i forhold til virkeligheten. de kan ikke lage modeller og simulere alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå