Endelig_mamma<3 Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 er det mange her som blir lett gravid, men problemet er at spiren slutter å vokse etter en viss tid..ender med en MA eller en SA..?? Jeg har vært utsatt for det 2 ganger på 4 måneder.. ganske slitsomt og VELDIG frustrerende, (har til og med sett hjerteslag den ene uka, mens det dør uka etter). Hvordan taklere dere det og har dere fått noe forklaring eller noe hjelp etc? Håper på mange svar:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 jeg sliter med å bli gravid og at jeg har lett for å miste. hvordan jeg takkler det det er ikke så godt å si. det gjør vondt rett og slett. Jeg brukte 2 på jenten jeg har i dag, hadde truende abort hele veien. det var ett svangerskap fullt av komplikasjoner. da jeg hadde fått henne ble jeg gravid 4 mnd etterpå. Eneste grunnen til at jeg klarte det var fordi hormonene mine fortsatt var påvirket av det svangerskapet. Jeg mistet desverre, men ble gravid igjen syklusen etter, men jeg mistet også denne gangen. Nå har desverre hormonene kommt tilbake til sitt gammle jeg, så nå ser det dårlig ut med graviditet atter en gang, har nå prøvd 14 mnd på nr.2
Endelig_mamma<3 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2008 Det hørtes ikke spesielt hyggelig ut. Men angående svangerskapet du hadde truende abort, fikk du noen medikamenter eller klarte kroppen og den lille å klamre seg fast selv til hverandre? Jeg hadde truende abort den siste gangen, men den lille døde uka etter at jeg var på ul å så hjertet slå. Det var ganske frustrerende. Går du på noe nå eller lar du naturen gå sin gang? Det er så mange som sier at man skal prøve å la være å tenke på det, så går det så mye lettere.. men det er lettere sagt enn gjort. Men det er vell bare å sitte å vente på vår tur og håpe den en dag vil komme:) Jeg sliter ikke med å bli gravid, men sliter noe veldig med å holde den lille levende:(
Lykkelig 74 Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Jeg er god til å bli gravid, men ikke så god til å være gravid... Hadde min 3. abort i helga. Akkurat nå kjennes det ut som om det er en opplevelse som jeg ikke ønsker å utsette meg for en gang til. Men samtidig ønsker jeg gjerne et barn til. For meg er det en trøst at jeg har lyktes to ganger, og vet at kroppen dermed er i stand til å fullføre et svangerskap. Lykke til videre for oss begge!
rampejenta - ny spire Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 jeg har det ikke som deg.. men tenker at du må ha det enda verre enn meg!! er no bedre å ikke bli gravid enn å miste gang etter gang etter gang. Huff nei håper det er vår tur snart.. jeg vil bli gravid og du må holde den fast
Endelig_mamma<3 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2008 jeg vet ikke hva som er verst jeg, å miste gang etter gang eller se at alle rundt deg blir gravid bare ikke du. uansett er vi i en ordentlig uheldig situasjon. Jeg vet jo at jeg kan bli gravid, men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal kunne holde på dette lille vesenet.. Men jeg leser og hører om at det er mange som mister for så og få et barn, og i din situasjon som prøver og prøver, så plutselig sitter den der. det er faktisk enkelte kvinner som er mest fruktbare bare enkelte ganger i året eller bare en gang i året også.. Du kan være en av dem:) Men når den først sitter så er det som lim:) Men jeg håper virkelig for ALLE oss slitere at en eller annen gang er det vår tur.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 jeg vil faktisk si at det er værre å ikke bli gravid på en måte, jeg kan si det for jeg har vert der. men samtidig tror jeg at det varierer fra person til person, det er ingen fasitt svar på hva som er værst og best. Når det gjelder spørsmål om medikamenter for å holde på jenten min så fikk jeg ingenting nei. Saken er den at jeg må miste en da en gang før noen gidder å hjelpe meg med å holde på ett foster. Når det er sagt så har jeg ett problem som ingen andre på min alder har, dette fører til dårlig eggkvalitet som kan føre til SA. I tillegg til dette så hadde jeg lavtstoffskifte som ikke legen ga meg behandling for, dette førte til at jeg mistet begge de som jeg hadde klart å bli gravid med helt selv.
Endelig_mamma<3 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2008 jeg er nok enig med deg, men uansett, enkelte ting får vi ikke styrt selv. (å dumt er det). Jeg også må miste en gang til før jeg eventuelt får noe utredning eller hva det måtte være av hjelp. Det er litt sykt at folk må gå igjennom sånne ting uten at noen løfter en finger, før du har måtte hvert igjennom det ørten ganger. da er man så nedenom å hjem at man nesten ikke orker, men hva gjør man vell ikke for et barn eller to. Det er jo veldig fint at du har et barn allerede, men håpet er der om å få flere og det håper jeg du får:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Jeg fikk den etterlengtede jenten tilslutt, men det var ikke lett, ikke i det hele tatt. men jeg er evig takknemlig for henne den dag i dag. men jeg kjenner savnet etter å få oppleve det (ikke det at svangerskapet og fødselen var noe ønske seg om igjen) igjen er veldig stor, å den kommer snikende. Får vi håpe at dette er året vårt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå