Gå til innhold

3år og bleieskiftproblemer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tre år gamle sønn (fylte tre for en mnd siden) går fortsatt med bleie. Vi har prøvd og ha den av litt, ofte fordi han vil det selv men det skjer stadig uhell. Problemet som har dukket opp de siste dagene er at han har begyntå bli flau?! Og særlig hvis han bærsjer...Han liker det ikke. Vil ikke skiftes på og da skjer det til slutt med tvang...Huff, jeg liker ikke det siste, men jeg kan ikke sende han i senga for natten med bleia full av bærsj selv om han selv ønsket det i kveld.

Noen andre som har opplevd dette? Han vil ikke at jeg skal ta på han (vaske han nedentil) i det hele tatt og jeg skjønner ikke denne plutselige endringen. Så lenge han ikke går på do må han jo ha bleie...

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser litt av det samme. Min gutt synst det er flaut og ekkelt at han bæsjer i bleien. Han gjemmer seg, og vil ikke bytte bleie. Men vi roser myyyyye og må bruke ord som kul, tøff og stor gutt osv når han bæsjer.

Min gutt (straks 3år) er flink til å tisse på do da. Men jeg maser hele tiden om han må på do. Gir også en del drikke slik at jeg vet at han må når vi først tar bleien av.

Gutten din er vel så stor at han synst det er føaut å tisse i buksen ja. Hva med et belønningssystem som kan være gulroten. Gå på do og så få en overraskelse?

Skrevet

Tiden er vel inne for å begynne med do da! Selv om det skjer uhell. Det må noen uhell til før de blir tørre. Lag dosittingen koselig med noen trivelig bøker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...