Gå til innhold

Tegn på at fødsel nærmer seg - Deres erfaring?


Trine_80

Anbefalte innlegg

Siden vi er en god gjeng dagsventende og spente fødeklare her nå, tenkte jeg det kunne være kjekt med en tråd hvor vi kan samle erfaringer som gjør at vi kan prøve å peile ut sånn noenlunde hvor vi er i "forløpet".

 

Jeg kan starte.

 

Er i dag 39+5, har hatt masse kynnere under hele svangerskapet, men disse to siste dagene har vært ekstreme (5-25 min mellom hver kynner hele dagene). Hadde to skikkelig vondter i korsryggen for halvannen uke siden, men siden det bare murringer innimellom. (modningsrier?) Ellers mye nedpress til tider i bekkenet, og kjenner at det "beveger" seg langt der nede, om dere skjønner hva jeg mener. ;-) Lurer også på om slimproppen har gått litt etter litt i løpet av den siste uken. Har hvertfall kommet noe ekkelt slim ut i små doser om gangen..

En annen ting er at jeg i to dager nå har vært utrolig trøtt! Sov faktisk til 13:15 i dag! Fikk sjokk da jeg våkna, og er nå allerede kveldstrøtt... Kan det være ett tegn på at hormoner i kroppen gjør meg trøtt slik at jeg skal sove mye og være uthvilt til fødsel?

Det er min første dette her, men han har enda ikke festet seg (eller hadde ikke for en uke siden da, skal sjekke igjen hos jordmor i morgen).

 

Hvordan er deres erfaringer?? :) Noen som kjenner seg igjen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to uker igjen til termin, har også hatt mye kynnere hele svangerskapet. Har blitt mer tak i de den siste uken, mye maserier:-(

Var på kontroll idag hos jordmor.Sjekket modning og fikk vite at dersom maseriene gikk over i regelmessige rier ville jeg gå rett i fødsel:-) Han har ikke festet seg, men ligger godt ned i bekkenet. Magen har sunket veldig, skjedde vel for 1-2 uker siden. Masse nedpress, og endel murringer i ryggen de siste dagene. Føles som det nærmer seg med andre ord.

Vi venter nummer to. Fikk 9 dager før termin med førstemann. Hadde også masse maserier mot slutten da. Fødselen begynte med at vannet gikk og riene begynte ca en time etter. Gikk full fart, 5 timer fra vi kom inn på sykehuset til han var ute (3 1/2 time på fødestua, og ca 7 timer fra vannavgang til å få en herlig gutt på magen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt masse kynnere de siste mnd, men har de siste netterne hatt noen gangske vonde som jeg har våknet av. Har idag hatt noen skikelige tak i ryggen, som jeg ikke har hatt før. så lurer på om det skjer noe snart her.. er jo litt lei av å vente=)

har også blitt trøtt igjen, å kan lett sove 12-14 timer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli litt utålmodig jeg, men er førstegangsfødende i uke 39 så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet..

Eneste jeg har merket som kanskje tyder på at fødselen nærmer seg er litt blod i trusen i går, ikke slimaktig i det hele tatt riktignok..men ifølge jm kunne det komme pga kraftigere kynnere. Kynnere som jeg ikke kjenner noe særlig av, men var på undersøkelse for noen dager siden og da ble det registrert ganske mye kynnere som kom med jevne mellomrom. Noen som har samme erfaring? Trodde men skulle kjenne dette nå jeg..

Hodet har vært festet et par uker nå. Bortsett fra dette er det ingenting som tyder på at fødselen er nært forestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på sykehuset søndag og fikk konstantert rier...noen av dem kjente jeg nesten ikke selv. Så det er fult mulig... sånnmodningsrier eller hva det heter. Livmormunnen var 2 cm fikk jeg beskjed om...å jordmor mente jeg kom til å føde i løpet av uken.. grunnen tl at jeg dro på sykehuset var at jeg hadde veldog vondt i ryggen og hadde sterke kynnere/rier.

 

Tror slimproppen gikk i forrige uke.. og siden det har det vær som om husmusa har vært "snørrete" nasty.... i know.

 

Magen har sunket veldig, og jeg har mye stikking og press på underlivet. Sover som en stein....er knapt oppe for å tisse. (for 1,5 uke siden var jeg oppe 5-8 ganger pr natt).

 

Så her er det ting på gang.. men det kan jo fortsatt ta mange dager om ikke uker før jenta er ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+2 i dag. Torsdag forrige uke fikk jeg en voldsom stikking i nedre del av magen, som gjorde konstant vnondt, til vi kom pä föde, da stoppa det, men livmorhalsen var gätt ned fra 4 cm til to i löpet av et dögn.

Natt til söndag trodde jeg vannet gikk. Kom endel etter at jeg hadde värt pä do. Prövde ä sove igjen, men det ble bare 4 timers sövn. Pä kontroll pä föden var det ikke spor etter fostervann, men ei mente at det kunne ha värt vann mellom hinnene til livmora, legen min mente at det kanskje var slimproppen. Var gjevne mensenmurringer i rygg og mage hele natten gjennom og tidlig pä söndagen.

Pä mandag var mensenmurringene sterkere, selv om magen ikke ble hard. Jeg og mannen min gikk en tur, men mätte avbryte fordi det stakk noe sä veldig i höyre side av magen, mensenmurringene fortsatte med sterkere intensitet utover kvelden. Da jeg la meg, fikk jeg ogsä en "rie", sä nä vet jeg hvordan det kjennes ut.

I dag har ting värt roligere, litt stikking i magen samme sted som i gär, men ikke sä mye mensenmurringer til nä.. Pä kontroll i dag var livmorhalsen bare en cm. Kom litt slim pä dopapiret ogsä i dag. Merker stadig när jeg reiser meg stikkinger i underlivet.

Veldig spennende det her! Gleder meg til det begynner pä ordentlig. Satser pä torsdag, for da er det jo fullmäne! :)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte er du på kontroll? Burde jeg dra på en kontroll til siden jeg har hatt det slik som jeg har dem siste dagene? Ser ut til at vi har hatt det ganske likt.. :) Kanskje livmormunnen eller halsen eller hva hun nå mente er enda korere? Er ikke slikt no greit å vite?

 

Gikk en tur nå i kveld å har hatt masse sterke kynnere og stikkinger etterpå... har spist en posjon grøt med masse kanel tiol kvelds. Så nå er jeg spent på hva natten bringer! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 40uker + 1 dag på vei...bare en dag til termin.

 

Ingen kynnere, ingen slimpropp, ingen maserier, ingen nedpress og ingen vondt i ryggen...Ikke noen vannavgang heller for den saks skyld..

Egentlig veldig greit å slippe alle plagene, men er jo veldig klar for fødses, så håper jeg er blandt de som går i fødsel uten alle disse tegnene uker i forveien, eller så må jeg føde lenge etter termin siden jeg ikke har begynt på noen ubehageligheter enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du trenger ä dra pä kontroll hvis ikke vannet gär, du fär noen voldsomme smerter, du tror noe er galt. Finnes sikkert ogsä andre grunner..

Jeg bor i Tyskland, og her er det veldig god oppfölging, sä nä har jeg fast legetime en gang i uka. Men da jeg trodde vannet var gätt, dro jeg til föden. Og ogsä ved denne konstante stikkingen som ikke gav seg.. Tror i ettertid at det var en slags krampe. Ser at de ikke skjekker modenhet för etter termindato i Norge.(Noe de gjör ved hver undersökelse her.)

Men hvis du er usikker kan du jo ringe, pä föden er de vant til ä fä telefoner.

En liten oppdatering:Väkna i natt halv 5 med det jeg trodde var rier. De kom ca hvert 2 minutt, og varte i over ett minutt, men da jeg stod opp forsvant det. Det blir spennende ä se när det setter i gang for alvor. :-) I morgen er det fullmäne, sä vi kan jo häpe at det skjer da.

 

Lykke til med gäturer, kanel og div. Skal pröve kanelen i dag jeg og. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 39+6 i dag og har det på akkurat samme måte, bortsett fra at jeg ikke har sett tegn til slimpropp. Kynnere hele tiden siste 4 dager, smerter i ryggen, vanvittig nedpress som gjør det vanskelig å gå. Også så trøtt....sover og sover..Om det er tegn på nært forestående fødsel eller om jeg bare er lei av å være gravid vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 40 uker idag. å har hatt det på samme viset. men idag kjenner jeg ingenting.. trodde virkeli det skulle begynne for noen dager siden. men neiiida. masse kynnere, skikelige tak i korsryggen noen ganger iløpet av dagen og nedpress.. men nå er alt som om jeg skulle ha flere mnd igjen.. blir så lei av å få slike "falske" forvarsler...

skal på kontroll imorgen. tenke å spørre om hun da kan sjekke om jeg er moden.. gjør de det??? skal til jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kommet fra jordmor, termin på søndag. Hun sjekket modning på meg. Grunnen til at hun sjekket meg, var at jeg har tatt modningsakupunktur, og ville sjekke om det hadde funket. Hun sa hun ikke pleide gjøre det før godt på overtid. Har også hørt om flere som ikke vl gjøre det. Jeg hadde helt myk livmortapp, og et eller annet var 1,5 cm, mot 3-4 cm som var vanlig, og hun fikk inn en finger som kjente på hodet til baby. Hun mente det ikke kom til å ta så lang tid nå. Men...umulig å vite... Nye sjefen i huset bestemmer selv, og mamma har nok ikke noe hun skulle sagt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...