Gå til innhold

Hvor mye skal jeg gi i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som jeg gikk på folkehøyskole med i 96/97. Har møtt henne en gang etter det, i 2000. Ikke fordi vi ikke har hatt lyst til å treffes, men fordi det er litt vanskelig siden vi bor så langt unna hverandre.

Har hatt kontakt hele tiden, ikke sånn kjempegod kontakt, men det er nå kontakt hvertfall!

Nå skal jeg i bryllupet hennes i mars, og lurer på hvor mye jeg skal gi i gave. Hun har sagt de ønsker seg penger, så da vil jeg gi det. Enkelt og greit. =)

Tenkte på en tusenlapp.. Hva syns dere? Hvor mye ville dere gitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal du på middagen og det hele eller bare på selskapet?

vi fikk selv 500 av de aller fleste vennen våre.. =)

Skrevet

500-1000 kr er i grunn greit, det som er innenfor normalen fra venner :-) Hadde jeg vært forlover ville jeg lagt meg på 1500-2000, men da er man "close" også..

Skrevet

Syns det var mye, jeg..

10-12 år sida dere gikk sammen, sporadisk kontakt..

-men klart, har du mulighet, så...

Det blir i alle fall ikke "forventa" mer, vil jeg tro...

Skrevet

Skal på hele sulamitten.

Ugla; Er ikke forlover da, da hadde jeg jo seff gitt mer.. =)

Skrevet

Okei, så fem hundre er kanskje mer vanlig?

Skrevet

Visstnok skal skikk og bruk være å gi like mye i presang som kuvert-prisen....så antagelig omkring 1000,- er pers. avhenging av hvor og hva slags bryllup man skal i. Da får brudeparet på en måte igjen like mye som de bruker på festen. God regel synes jeg......men synes også man skal ta høyde for økonmi, reise o.l. Ville nok ikke forvente (eller ønske) at min fattige studentvenninne som måtte reise langt skulle bruke masse penger på presang i tillegg .-)

Skrevet

Jeg synes nesten tusen er litt mye.. Jeg bruker jo tre tusen bare på å reise dit.. Samtidig synes jeg fem hundre er litt for lite... =/

Hehe, at det skal være så vanskelig.. ;P

Skrevet

Vi har gitt 500 til alle de vennebryllupene vi har vært i. Det begynte da vi hadde dårlig råd og da må vi fortsette med det. Tror det er veldig vanlig også.

Skrevet

Å hjelpes meg!!! 1000,-????? Syntes jeg tok i når jeg skulle si 500,- og om jeg hadde vært forlover ville jeg gitt max 1000,-

Skrevet

Jeg syns det holder med 500,-

Du betaler jo endel for å reise opp der også.

Skrevet

Okei, men da gir jeg 600... Hehehe.. =)

Skrevet

kommer ann på hvor mye penger du har da, har du normal råd vil jeg si at 1000 kronr er helt vanlig og greit!

Skrevet

nå gifta jeg meg for to år siden, men med de aller fleste vennepar fikk vi ca 500kr...(altså 500kr fra to stk) syns d var helt ok jeg:)

var jo noen som måtte ha overnatting og sånn og da forventar man jo ikke så mye så;)

men gi det du føler for du...vil alltid vere litt forskjell.....:)

Skrevet

egentlig er det lite med 500 når man er invitert på middag.

er dere to som er invitert ville jeg ikke gitt under 800.

det koster jo endel med to middager også da...

synes en tusenlapp hørtes helt flott ut.

Skrevet

Det er bare meg da.. ;)

Tror nok jeg kommer til å gi seks hundre eller noe jeg.

Skrevet

hadde et vennpar som var bedt til middag, de kom et stykke fra og måtte ha overnatting...de gav gavekort på 500kr og et album som hun hadde laga. kosta vel max 100 kr....

men vi hadde bryllupet på et ungdomshus da...var ikke hotell, det er jo ofte mye dyrere da pr. kuvert...

Skrevet

HAH! Glem det! Jeg kjøper "Kamasutra" til de istedet! ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...