Gå til innhold

I vår barnehage praktiseres vold!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen være så greie å legge dette på skravlesiden, jeg ønsker å være anonym.

En av de ansatte til gutt på snart 2 år ved matbordet, hvis gutt ikke sitter "pent" ved bordet: roper til han (ja, faktisk), at han må sitte fint ved bordet. Blir tatt vekk fra bordet (må sitte på en stol). Hører likevel ikke... Den ansatte tar tak i hver side av kinnene med en finger på hver side (skjønner dere hva jeg mener?) og klemmer sammen munnen hans mens hun står opp i ansiktet hans og skriker. Resten av barna, og inkludert meg som sitter der blir sjokkert og helt stille. + denne ansattes leder snur seg vekk bare. Etterpå går lederen bort til gutten og kose-klyper han i munnen og sier til meg: ja, vi pleier å ta han litt sånn i munnen (ledern gjorde det på en snill måte, som for å dekke over dette som nettopp hendte.).

Jeg er bare forbanna og sinna. Kan dessverre ikke legge til så mye mer enn dette, men det er mye mer i denne barnehagen enn hva jeg forespeilte nå.

Hva syns dere? (må få legge til at den ansattes foreldre til barn, syns det er greit at hun snakker til dem...) Jeg hadde ikke syns dette var greit med mitt barn! Derfor ønsker jeg at dere skal svare meg hva dere syns.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det er vold? Hmmm.. Ja,kan være enig i at det var litt voldsomt av denne ansatte, men vold er det vel ikke... Noen unger trenger jo slik behandling for å "høre". Sinnsykt mange drittunger som ikke hører når voksne snakker.. Men om det er riktig eller ei,er vel kun opp til denne ungens foreldre. For vold er det ikke. Mener jeg.

Skrevet

Dette er ikke greit!!!! Snakk om å skremme den lille stakkaren fra å spise...,

hadde jeg som mor fått vite at dette ble praktisert på min sønn, hadde denne ansatte ligget noe vanvittig tynt an. Laaaaangt over streken!!!!

Skrevet

ikke særlig pedagogisk... jeg har selv tatt spes ped så vet en del om det...

hadde aldri godtatt det jeg iallefall!

Skrevet

Synes absolutt ikke at dette er riktig måte å behandle en unge på under 2 år på. Å skrike og ta tak i han på denne måten kan føre til at gutten blir forvirret, usikker og redd for barnehagen. De andre barna reagerer jo også når de ser vennen bli behandlet slik. Eg synes generelt det er unødvendig å skrike til barn, det er fullt mulig å få de til å forstå ved å snakke til dem. Ansatte kunne tatt han til side, snakket (litt strengt, visst han ikke ville høre) og latt han få en sjanse til. Tror eg ville tatt dette opp med leder i barnehagen....Ansatte i en barnehage bør vere utstyrt med en GOD porsjon tålmodighet og det virker det ikke som om denne ansatte har, som skriker til barna på den måten.....Å ikke sitte stille ved bordet er neppe det verste en så liten kan finne på, og hva vil da den ansatte gjøre den dagen noen av barna evt ødelegger noe, ¨slå/biter de andre barna eller verre ting?

Skrevet

det verste en voksen kan gjøre mot et barn er å ydmyke (i dette tilfellet skrike) foran andre......

Synes ikke noe om dette. Jeg synes at barnehage/skole skal ha disiplin....men dette er ikke det. Dette er ren ydmykelse av ungen foran øynene til de andre ungene...

Skrevet

Sjerpings! Ingen unger trenger slik behandling for å "høre". Og de som mener det bør aldrig få jobbe i barnehage. Nei det er ikke mange drittunger som ikke hører når voksne snakker, det er utrolig mange uduglige voksne som ikke klarer oppdra sine barn til å "høre", som ikke er konsekvente, og det er utrolig mange voksne som ikke kan takle slike barn fordi de ikke har kunnskap nok til det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...