Snuppa! Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Syns jeg hører det stadig overalt om mødre som syns det er mer stas med jenter,ønsket seg bare jenter,og er glad det blei jente osv. Trodde dette var mest de som var unge når de fikk barn som tenkte sånn,men er jo mødre i alle aldre,hehe.. Vet dette har blitt diskutert før,men ærlig talt. Syns det er så merkelig at mødre kan si sånt.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 I så fall synes jeg det er mer stas med gutter enn jenter ;-D
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Nei, absolutt ikke. Har aldri ønsket meg jenter. Syns det høres barnslig ut å si sånne ting.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 For meg var det mest stas med gutt, fordi jeg ønsket meg gutt. Er det ikke slik det er da, at det er stas å få det en ønsker seg*? Noen ønsker seg jenter og andre ønsker seg gutter, har ikke slått meg at det er annerledes...
Odd Molly Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 For en overfladisk ting å si! Spør de som har begge, tror få vil favorisere hverken den ene eller andre.
Miss L å di Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Er vel ett fett hva det blir vel?? Om jeg får jente eller gutt neste gang betyr jo ingen verden ting.. hehe. Fatter VIRKELIG ikke at det går an å ønske seg enten det ene eller det andre. Man bør være sjeleglad for at man kan få barn.... er ikke alle som kan det.
Salat Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Jeg er veldig glad min første ble jente, selv om jeg egentlig ønsket meg gutt. Og så er jeg veldig glad mini er gutt, selv om jeg da egentlig ville ha en jente til. Tror de fleste sier at de er veldig glade for det de får uansett jeg! ;o)
Pysa Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har ett barn av hvert kjønn. Gutten kom først, og vil derfor alltid være spesiell. Og jenta kom sist, og vil derfor alltid være spesiell.
Sjefsmegga Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Kan med hånda på hjerte si det var mint like stas da jeg fikk gutt ( eldste) som da jeg fikk jentene mine. Kult å dresse opp små gutter også..og uansett så er man jo like glad i ungene uansett. Men tror at mor-datter forholdet kan være anneledes når man blir voksen, på godt og vondt. Mor og sønn har også et spesiellt og nært forhold vanligvis, og ofte mindre konfliktfylt. Jeg er kjempe glad for at jeg har barn av begge kjønn, selv om jeg ville vært glad uansett om de var av samme også så er jeg jo "helgardert" på en måte :-)
hit og dit Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Eg ønska meg ein gut då eg var gravid. Ikkje fordi det er så viktig for meg, men fordi eg er mest vane med gutungar. Eg er flinkare med gutar enn jenter generelt, ikkje kan eg flette hår heller. Uansett. Eg fekk klart inntrykk av at "alle andre" ønska jenter. Dei sa ikkje ting som: nei, det er vel det samme kva det blir. Heller: ånei, det er jo såååå koselig med jenter da. Som du kan kle opp i kjole og flette håret på..... For meg er det heilt uforståelig, sjølv om eg ønska meg gut så har jenta alltid vert like stas da. Det var berre mi eiga frykt for korleis ein håndterer desse jentene.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 Syns det var like stas å bli mamma til gutt som til jente jeg!
BettyBoob Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 var overlykkelig for at jeg fikk en gutt jeg hadde blitt like glad for ei jente, men har liksom alltid ønsket meg storebror selv, og siden jeg nå har en gutt kommer fremtidige søsken til å få en storebror sikkert teit, men sånn er det!
hit og dit Skrevet 19. februar 2008 #13 Skrevet 19. februar 2008 Det er ulike grunner til at ein ønsker seg det eine eller det andre da: Eg ønska meg gut, men det var ikkje mindre stas med jente for det om. Når jenta kom så såg eg ansleis på det.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 19. februar 2008 #14 Skrevet 19. februar 2008 Fatter du altså VIRKELIG ikke at det går an å ønske seg det ene eller det andre? Jeg mener også at det ikke går an å blir skuffet over at et barn er "feil" kjønn. Men jeg innrømmer gjerne at jeg ønsket meg en jente andre gang, fordi jeg hadde en gutt fra før. Hvordan det ville vært hvis førstemann hadde vært jente aner jeg jo ikke, siden jeg ikke har prøvd det. Men det er jo veldig stas med en av hver! Når det er sagt, tror jeg ikke skuffelsen hadde vært spesielt stor om den andre også var en gutt. Man blir jo like glad i barna sine uansett.
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 19. februar 2008 #15 Skrevet 19. februar 2008 Et friskt, velskapt bare er det som er stas. Jente eller gutt. Like skjønne begge kjønn.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 19. februar 2008 #16 Skrevet 19. februar 2008 For meg er det stas å få barn, jeg er så heldig at jeg får bli mamma, og da spiller det liten rolle hva jeg får. Jeg er glad i guttene jeg får jeg. Har en gutt på 3 1/2 år og en gutt i magen. For meg er stas. Jeg skal få oppleve å bli mamma og jeg synes selv jeg er heldig.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 19. februar 2008 #17 Skrevet 19. februar 2008 som noen var inne på- det spørs vel hva du har da! jeg har to jenter- og føler det er aldeles perfekt og kunne ikke falle meg inn å tenke at kanskje de heller skulle vert gutter- eller den ene av de skulle vert gutt. det er jo fordi det er de barna jeg har og kunne ikke i min villeste fantasi ønske at de var noen andre enn akkurat den de er! jeg snakket med en trebarns mor i dag- hun også bare jenter- og da sier jeg spøkefullt at ja jeg har tenkt på dette med at jeg har jenter- jeg blir jo mormor den dagen det blir aktuellt (til forskjell fra å være farmor- tettere bånd du vet mor-datter når datteren blir gravid og får barn. mange nybakte mødre som blir hårsåre overfor svigermor/farmor til babyen) og dro frem noe av de positive sidene med å ha døtre:) (men så gruer jeg meg til fjortisalderen) men sant- "man tager hva man haver" og skryter selvsagt over ungene- og jeg, jeg kan jo ikke forestille meg hvordan å ha guttebarn er, og jeg innrømmer, og har gjort det mange ganger før, at jeg håpte baby nr to også ble jente- og ble veldig glad for å "få ønsket oppfyllt" og ser det i klar sammenheng i at nr 1 var jente (med hun gjorde jeg meg ikke opp noe mening om hva jeg håpte det ble:) nei, vanskelig å si men skjønner hva du mener hi- for hører ofte mamma snakke om sånn- "de gir seg nok ikke før de får jenta" om folk som har fått tre gutter osv så sier hun at "det er sånn med damer- de aller fleste drømmer om å få en datter- er noe med mor-datter forholdet" uten at jeg egentlig har tenkt over de utsagnene der noe særlig
dione Skrevet 19. februar 2008 #18 Skrevet 19. februar 2008 jeg ble iallefall veldig glad for jente! Hadde nok ikke blitt mindre glad i en gutt, men ja, jeg synes det var stor stas med jente!
dritgrei hei hei! Skrevet 19. februar 2008 #19 Skrevet 19. februar 2008 Jeg er veldig glad for at jeg har fått litt av hvert. For det første er jegveldig gald for at jeg klarte å lage en storebror, så når vi fikk ei lita jente som nr. 2 Så ble jeg glad! Og da tenkte jeg at "jippi, da kan det hende jeg blir mormor" hehe... og nå skal vi ha en gutt til, og han har jeg ingen andre tanker om enn at jeg håper han er frisk og rask :-)))
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 19. februar 2008 #20 Skrevet 19. februar 2008 Men skal være ærlig å innrømme at det var stas å få en gutt første gangen, fordi jeg er oppvokst med ei søster selv og har bestandig sett for meg at mitt første barn skulle bli en gutt. Jeg så også for meg at før jeg ble gravid med nr 2 så måtte jeg få en gutt til. Jeg gleder meg masse til at jeg får en gutt til. Faren min går rundt stolt som en hane fordi han snart er bestefar til 2 gutter. For han er det kjempestas og han gjettet også på gutter begge gangene.
Poteto Skrevet 19. februar 2008 #21 Skrevet 19. februar 2008 det er vell itte hva dei "ønsker" seg da.. å si vi skal være ærlige her. så alle ønsker seg enten jente eller gutt... det er ikke til å legge sjul på..
TurangaLeela Skrevet 19. februar 2008 #22 Skrevet 19. februar 2008 Neeei, har ingen betydning for meg..Føler små jenter vil ha jentebaby når de blir voksne, men jeg hører jo at folk i voksen alder og tenker sånn..Jeg synes det er ganske barnslig og ubetydelig å ønske seg det ene eller det andre. Har du 6 gutter forstår jeg jo at en jente er ønskelig...
Northernlights Skrevet 19. februar 2008 #23 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har fire gutter på 2,9,21 og 23.Kjempestolte av dem =O) To jenter på 16 og 19; kjempestolte av dem også =o) Stas med begge deler! Kjekkaser av noen gutter, og pene jenter jeg har fått, og det var like stor glede å få dem alle sammen,når de ble nyfødt og varm lagt på magen min den første gangen.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 19. februar 2008 #24 Skrevet 19. februar 2008 jeg har en av hver. og det er stas på forskjellige måter. og er glad jeg har en av hver.
Regnbuens barn™ . Skrevet 19. februar 2008 #25 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har en av hver, og begge er spesielle, det med jenter tror jeg bare at jeg kan få utløp for min feminine side ved å kjøpe kjoler og rosa klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå