Gå til innhold

Perineummassasje..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge masserer dere om gangen? Og gjør dere dette flere ganger om dagen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg lurer på hvorfor man gjør det???

Skrevet

hva betyr det?

Skrevet

Man skal i utgangspunktet massere i 3 minutter mens man tøyer fra skjeden og bakover. Stikk to fingre litt inn i skjeden og dra bakover til det gjør litt vondt, hold der en stund og hold på i 3 minutter. Tror det holder med en gang daglig i de siste 4 ukene.

Skrevet

Perineummassasje er massasje/tøying av mellomkjøttet.. Noe man gjør for å unngå å revne..

Takk for svar anonym 18:27

Skrevet

Må bare si at dette gjorde ikke jeg ved forrige svangerskap, og jeg revnet ikke i det hele tatt. Fikk ikke ett lite rift engang... Jeg holdt tilbake under en pressrie, og dette sa jordmor var grunnen til at jeg ikke fikk noen rifter.

Skrevet

Bare hyggelig, mange som ber mannen sin ta i et tak når det gjelder tøyingen, litt enklere enn å dra baklengs selv, når man har stor mage og mange stillinger er vonde.

Skrevet

For all del =) Det er godt mulig det ikke har store effekten.. Men hvis jeg ikke gjør det, og revner.. Vel, da tror jeg ikke jeg ville tilgitt meg selv =) Det skader ihvertfall ikke å prøve..

Samboeren min foreslo faktisk å hjelpe til.. Vet ikke hva han vil oppnå med det da men, hehe... Jeg har ikke mulighet til å gjøre det selv, med denne magen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...