Gå til innhold

Skumgummimadrass i bunnen av lekegrinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en kjempefin lekegrind som nå står klar - sånn i tre med justerbar bunn. Tenkte å bruke den blant annet til dagsoving i begynnelsen (kombinert med dagsoving i seng og vogn) - og da hadde det vært kjekt med noe mykere underlag enn bare et vattert teppe..

Noen som har erfaringer med å klippe til skumgummimadrasser? Mener å ha lest et sted at babyer ikke skal sove på skumgummi - stemmer det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed i en barneutstyrsforretning da jeg skulle kjøpe madrass, om at skumgummi skulle barn helst ikke ligge på. Skumgummi tiltrekker seg og holder på fuktighet. Dermed hadde barnet lett for å bli sykt pga dette.

Skrevet

jeg har tenkt å ha skumgummi i grinda.. har ordentlig fjær madrass i senga. grinda blir jo ikke hoved soveplass, så jeg tror ikke det gjør noe med skumgummi der :)

Skrevet

HI her:

Leste litt på lub.no nå, og de sier at det er viktig at madrassen ikke er for myk eller brukt av andre før - de skriver ikke at skumgummi er farlig... Så da tror jeg vi satser på skumgummi i grinden - som du sier over her; det blir jo ikke hovedsoveplass :) Vi har flott madrass til å ha i sengen, så det er mer for å få noe noe annet enn vattert teppe i bunnen av grinden..

:)

Noen som har klippet til skumgummimadrasser eller har skumgummimadrasser å anbefale?

Skrevet

Må huske at det skal være klart skille mellom lekeplass og soveplass, ellers kan dere få problemer med dette senere!!!

Skrevet

Bra du leste på siden til krybbedødforeningen ja, for det hadde jeg tenkt å anbefale deg.

De sier jo at de ikke kan si om den ene madrassen er bedre enn den andre. Bare madrassen ikke er for myk og ikke er arvet, så fins det ingen bevis for at fjærmadrass el a er bedre enn skum madrass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...