Gå til innhold

Er venninne deres opptatt av babyen deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en venninnegjeng på 5jenter som har holdt sammen siden ungdomsskolen. Jeg er den første som får barn. Når jeg var gravid var alle sånn : åååå sååå spennnede.. vi gleeeeeder oss så mye!

Og nå når gutten har kommet (han er 5mnd nå).. så er de ikke så interessert allikevell. :(

Unntatt bestevenninna mi da.. hun er kjempe interessert å er såå glad i gutten min! Men blir veldig skuffa av de andre.. hinter litt fram til de og sier hvor stor han har blittt og at de må komme en tur hvis de kjeder seg å hilse på osv.. men det skjer jo aldri.

Hvordan er deres venninner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De viste vanlig interesse i begynnelsen da hun var liten. Eller har hver og en nok med sitt i hverdagen. Hva trodde du? At de skulle synes han er like fantastisk som du synes?

Skrevet

Nei så klart ikke.. men når noen ikke har sett han på 2mnd så syns jeg det er litt trist! For vi er en veldig sammensveisa gjeng.. vi er bare 22 år.. og de fleste av venninnene mine er med hverandre daglig fremdeles. De har ikke blitt sånn "voksne" enda som bare sitter hjemme om kveldene hvis du skjønner..

Skrevet

Venninnene min eer glad i ungene min og veldig opptatt av dem, men vi er jo rundt 30 hele gjengen, og jeg er slett ikke den eneste med barn, så jeg føler ikke at mitt svar teller liksom :-)))

Men jeg ville svare likevel fordi jeg så på babyen din, og jammen er han noe av det søteste jeg har sett. Er det mulig å lage så fine unger! Du har i alle fall vunnet en baby-medalje!!!!!!

Da jeg fikk min første så var de ikke så veldig opptatt av han forresten. DE ville være ute på byen, og jeg måtte jo være hjemme, men det bedrer seg jo eldre de blir. snart er de babysyke, og føler seg for gamle til å få barn... da kan du smile litt i skjegget ;-) Men du må ikke erte dem, (det er ikke så fint nemlig har jeg lært), selvom det er fryktelig fristende ha haha ha ha ha ha.

Skrevet

Tuuuuusen takk for det dritgrei hei hei! Utrolig koselig av deg!!

Ja de er jo enda opptatte med å gå på byen osv osv.. så vi har litt forskjellige verdier akkurat nå. Så jeg skjønner jo forsåvidt det. Blir nok annerledes når de får barn og vi får litt mere til felles. Bare litt trist syns jeg. For de er jo mine nærmeste venninner som jeg mer eller mindre mister kontakten med på en måte!

Skrevet

Ja men du mister dem bare på en måte, og du mister bare det helt tette for en periode. men jeg ville brukt tida på å finne andre mødre med baby - altså nye venner. Jeg er så glad for at jeg har gjort det. Det er så viktig at noen andre kan se hvor stort det er når babyen lærer å peke, eller når man er redd fordi bæsjen er gul og ikke grønn...

Bruk litt energi på å finne treff. Babysvømming eller barseltreff. for hvis man bruker llitt tid med de nye så utvikler det seg gode vennskap som kan tilføre alt det du savner hos dine gamle venner. Det kommer nemlig ei tid hvor du blir lei av babyen din og da er det deilig å kunne ringe til dem du kjenner best og bli med dem ut en tur.

Det ordner seg, man må bare tenke at en venneflokk kan bestå av mange, og alle trenger ikke å kjenne hverandre.

Skrevet

Takk for kloke ord:)

Jeg traff ei på BIM når jeg var 12 uker på vei.. og vi har blitt gode venninner:) Heldigvis! Kjempe deilig å kunne besøke henne og ha babyene våre til felles, hun skjønner hva jeg snakker om og omvendt! Det er kjempe kjekt! Nå flytter jeg til en annen by i sommer da.. så håper jeg treffer noen med barn der også!

Skrevet

det kan du sjekke ut i forveien. Ringe helsestasjonen, og snakke med damene på bim, for det finnes ting man kan gjøre overalt. Man må liksom bare tørre å gjøre det :-)

Skrevet

Jeg har følt litt på det samme egentlig...vennindene mine er veldig opptatt av hvordan det går med sønnen min og sånn, men de er ikke veldig flinke til å komme på besøk. MEN det er jo viktig å tanke på at hverdagen spiser opp de fleste, og at alle kanskje har nok med seg og sitt. Jeg har derfor vært flink til å oppsøke jentene når jeg ønske å treffe de. Spørre om de blir med på cafe etc...Da blir de som regel glad og takker ja:) Det med å ta initiativ til å treffes går begge veier:)

Skrevet

her bryr de seg ikke så veldig... Forståelig syns jeg. Og helt greit =)

Skrevet

varierer. Jeg forventer ikke at de er så veldig interessert i baby, spesielt om de ikke har fått barn selv. Litt høflighet er jo bra, men ikke noe mer. De sier det selv, nå når de begynner å få barn selv mange år etter meg, at de var litt lite oppmerksom. Jeg valgte å overse det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...