Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Mister stadig noe i gulvet og river ned ting. Merker også at jeg ser dårligere (spes. ved bilkjøring i mørket). Er 25 uker + nå, begynner å se frem til å få "kroppen min tilbake".......
mamman t o.a Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 synet er ikke blitt værre,men mister ting jeg har i hendene... opp til flere ganger samtidig
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 merker det på synet ja...uten tvil... så er jeg blitt veldig "tåkete"..kan miste ting,være distre osv osv...litt ekkelt iblandt...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Jeg måtte gå opp 1,25 og 0,75 i styrke på billene mine for et par uker siden. Merket at jeg så dårligere spesielt i mørket og hadde daglig hodepine :-) Ikke uvanlig at man får dårligere syn når man går gravid, er visst pga hormonene i kroppen... Mye bedre nå!
bittelill Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Rekker opp hånden her!! Skikkelig skit med synet, jeg håpet det hadde stabilisert seg, men har nå bestilt time hos optiker pga dårligere syn. I tillegg klomsete her også. Mister masse greier hele tiden. Håper i alle fall jeg har mistet nok syn nå.
Maigutt08+aprilspire Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Som optiker kan jeg fortelle at det er veldig normalt å få endret syn under graviditeten. Hormoner gjør at man som regel blir mer nærsynt. Og det er veldig vanlig å merke det ved bilkjøring i mørket. Hvis det er noen trøst kan jeg også fortelle at det vanligvis går tilbake til normalen igjen etter fødsel eller endt amming. Selv har jeg ikke merket noe på synet, men klumsete, det er du ikke alene om. Kan være pinlig innimellom
junijente fikk julijente Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Oi, det med synet har jeg ikke vært klar over at kan endre seg. Jeg var på linsekontroll før jul, var ingen store endringer da, men det var tidlig i graviditeten. Skal på brillesjekk om 2 uker, da kan det jo bli spennende å se hva de sier. Men om det er sånn at synet går tilbake til normalt (hvilket for meg er -6) etter graviditet, er det kanskje dumt å bytte brilleglass for de 5-6 månedene som er igjen?! Men mere klomsete har jeg blitt! Synes jeg dulter borti ting hele tiden, sliter med balansen på trening osv. Føler meg rett og slett ganske klønete.
mareritta nr2påvei*høygravid* Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Denne skriver jeg under på!!! Tror ikke at jeg har fått dårligere syn, men klumsete... JA Det gikk en del glass og boller i golvet i jula og nyttårshelga! Har prøvd og skjerpe meg nå, men er ikke så enkelt....Plutselig glipper det, og ting flakser avgårde. Heldigvis har jeg en foståelsesfull samboer som sier at dette går bra. Og feier opp gulvet etter meg Skulle kanskje ha vurdert sånn lim som man bruker på hendene når man spiller håndball.... he he he Da glipper det ikke det hvert fall!
tayni Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 så morsomt å lese at det flere som meg som er blitt klumsete. har heller ikke merket noe på synet, men skal love at jeg har blitt mer klumsete. jeg var en ganske kløne fra før av og etter at jeg ble gravid har jeg knust opptil flere ting. og mister ting ut av hendene hele tiden. på en jentekveld her om dagen mistet jeg en nyåpnet brusflaske utover hele bordet med masse mat på. ble så flau :-) samboeren min kaller meg bare "kløna mi"....
RaPe Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Jeg ser plutselig fryktelig mye dårligere, spes på ene øyet! Helt uforsvarlig å feks kjøre bil! Og jeg ser nesten ikke teksten på TV. Og her på pc´n blir det meste en tåkete grøt! var hos optiker sist uke, og bestilte meg etpar "billig" briller med endret styrke i glassene, som jeg kan ha til fullført svangerskap, så kan jeg ta ny test etter en stund for å se om endringen er varig eller bare midlertidig pga hormoner. Har hørt om ammetåke, men denne svangerskaptåka er jaggu like tjukk! ;-) Merket forresten ingenting på synet v første svangerskap...
anette&tutta mari :) Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 Hei.. melder meg på i denne klubben:) har blitt superklumsete! finner ikke igjen noen ting..slipper ting, skubber borti bort, stoler hele tida (har fått endel blåmerker for å si det sånn).. i går så skrudde samboer opp en lampe og han spurte om å få den røde skrutrekkeren.. jeg liksom "øøøøøh... skrutrekkeren, hvilken da??"... og jeg holdt den i hånda.... hehe.. blir kalt kløna hele tiden jeg..
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 20. februar 2008 #12 Skrevet 20. februar 2008 Ja! jeg er blitt utrolig klomsette! Har alltid vært en liten kløne, men nå surrer jeg og tumler som aldri før. Godt å høre vi er flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå