Nattinatta Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hei. Jeg lurer på hva en sier når en skal fortelle hvor langt en er på vei. Ta feks meg: jeg er nå 16+2. Det vil si at jeg er i 17. svangerskapsuke. Sier en da at en er 16 eller 17 uker på vei da??
lykkelig 3 BarnsMamma Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 jeg sier den uken det står her på bim jeg er i,så hadde eg vert deg hadde eg sagt 17,tror eg,innviklet det der...
*Gullet vårt og en til på vei* Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Jeg ville sagt at jeg var 16 uker på vei =)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Jeg hadde ikke sagt det BIM sier. da det kun er bim som sier det på den måten etter det jeg har erfart. Litt teit å si uke 17 når en lege ville sagt uke 16? Jeg synes i allefall det er greit å følge den medisinske måten å si det på!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Jeg ville enten sagt at jeg ER 16 uker( og evt noen dager) eller at jeg er I 17. uke. Har i grunn sagt litt forskjellig alt etter som hvem jeg snakker med! Har inntrykk av at det kun er andre gravide, eller de som har vært gravid de siste årene som er helt med når man sier antall uker, andre spør gjerne igjen om hvor mange mnd det vil si... Min lege sier forresten det samme som her inne, 17. uke... så det er gjerne forskjellig fra lege til lege også? Det viktigste er i grunn at du selv har oversikt/bestemmer deg for hvordan du vil regne. For de fleste som spør deg er det likegyldig med en uke fra eller til:)
Nattinatta Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2008 hehe, ja det er veldig sant! Blir bare så forvirret selv til tider, så måtte høre hva dere pleier...
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Du er 16 uker på vei. Men _i_ din 17. uke. Du sier det antallet uker "på vei" som du har tilbakelagt. Samme som å si at jeg er 23 år. Men jeg er jo i mitt 24. år helt til den dagen jeg fyller 24.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå