Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite i dag at jeg får en baby på ca 4,5kg,jeg er livredd for fødsel,redd å revne,er min 3 fødsel men alikevel.Jordmor sa at jeg kansje fikk k.snitt.noen i damme båt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du ikke får KS, kan du be om bedøvelse mot revning (ikke alle sykehus som gjør dette)

Skrevet

det visste jeg ikke at gikk ann,nå blei jeg letta,jeg skal føde i fredrikstad stort sykehus.TAKK

Skrevet

Hei

Koss vett du at du får ein store baby =) Eg ønske og å vita kor stor babyen min e nå =)

Skrevet

jeg har også vært på ultralyd for vekstestimering... Min baby kommer til å være rundt 5 kg ved termin 18,mars... I og med at jeg bare er 157 høy og sped bygd, får jeg ikke gå til termin.. Hvis ahn ikke kommer av seg selv innen februar er over, tar de han med KS i begynnelsen av mars.. Jeg vil helst føde vanlig hvis jeg kan det, men det ser dårlig ut.. Synes at det er innmari rart at denne gutten er så stor, da førstemann bare var 3230 når han kom 9 dager før terminen...

Skrevet

Min venninne fikk nr 3 nettopp som var på nesten 4,9. Det var en drømmefødsel som forløp helt uproblematisk..... Hun revnet endel med de to første, men ikke denne gangen. Det kommer til å gå så fint så..... Lykke til:-)

Skrevet

Første barnet mitt var ei jente på 4700...

Dette var en skikkelig bra fødsel,men kun to små pyntesting! Ingen revning eller noenting!!

Så dette går nok så bra!!!

De hadde nok henvist deg videre hvis de mente du ikke var i stand til å føde et barn med slik stor fødselsvekt:)

Lykke til,dette går kjempefint!!

Skrevet

Jeg er også "spådd" en stor baby på "godt over 4 kg". Dette kom ikke som noen overraskelse på meg, da vi får babyer på nærmere 5 kg. Jordmor mente uansett at bekkenet mitt var kapabel til å føde en stor baby, fordi jerg er forholdsvis høy (1,74).

Mange sier at babyens vekt ikke er avgjørende for hvor hard fødselen blir. Små barn kan forårsake harde fødsler, mens store ikke nødvendigvis gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...