Gå til innhold

fosterbarn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjenner dere noen som er fosterforeldre?

ønsker å bli fosterhjem for et barn 0-2 år, ev. 0-4år.

vil ha et som sansynligvis skal bli boende men man har jo ingen garantier..vet dere om mange som er blitt tilbakerført?

hørt positive el negative sider med å ha fosterbarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja har noen i nære familie som er fosterforeldre.de fikk gutten da han var 3 år(er i dag 9år).første så vi stor bedring fra dag til dag nesten.men nå har det kommet frem mye "dritt" for å si det pent.han er ikke skadet som foster,men skadene kom etterpå.mest psykisk og oe fysisk.han kommer aldri til å bli tilbake ført.biologisk far er død og mor er ikke frisk.han er ekstrem på alle nivåer,tester grenser til en vær tid.er abselutt noe dere må tenke veldig godt igjenom.er ikke bare å angre seg etterpå.dere må være 150%sikker begge 2,det kan bli kjempe slitsomt,men selvsagt også givende.

Skrevet

Mine foreldre er fosterforeldre, og har vært det i mange år.

Det er jo lettere å få eldre barn enn den gruppen du nevner. Mine foreldre har tatt i mot barn i alle aldre, og noen er der et par mnd. og noen flere år.

Det er svært vanskelig å få adoptere fosterbarn, så der vil jo alltid være en sjanse for at de må tilbake. Barnevernet vet stort sett hvilke barn som kommer til å trenge en permanent løsning.

En venninne av meg fikk en gutt da han var 6 mnd. og det var da klart at dette var en langtidsordning. Moren var syk, og kom aldri til å kreve retten til omsorg eller samvær. Bestemoren, som til da hadde hatt barnet, ser gutten en gang i mnd. Men besteforeldre har ingen rett til dette, men for gutten sin del var det viktig. Barnefaren, som ikke vil ha barnet, nekter for adopsjon. Barnevernet tar seg av all kontakt med foreldrene. De har tillatt at barnet får samme etternavn som resten av familien.

Ta kontakt med barnevernet der du bor. Kanskje kan dere prøve å ha et barn på avlasting? Vi har hatt det, og gutten har vi fortsatt kontakt med etter han og faren flyttet.

Skrevet

Mine foreldre er veldig tolmodige og idealistisk forhold til rollen, samtidig som de er svært realistiske. Det er mangel på forsterhjem som tar imot de som trenger det mest kanskje, og det er en stor oppgave å ta på seg.

Har i dag selv kontakt med et par av mine bonusbrødre. Det som bodde der lengst, og nok de som er mest like meg:) Gode gutter.

Skrevet

Ja det er mest tenåringer som trenger et hjem men det passer ikke hos oss. tenkt vi kunne melde oss så får vi er om vi er riktig familie for et barn i lav alder.

bare 3 år ja,der ser en hvor viktig de første årene i barnets liv er.. men også barn som blir adoptert kan få slike problemer som kommer opp etterhvert som de blir eldre.

Syns det er vanskelig å bestem seg for om det er et rett valg å ta å bli fosterforeldre. Vi ønsker oss et barn til og tenker at vi kan gi et barn i nærheten et trygt hjem.Men livredd for hvordan jeg selv og barnet vi har fra før vil reagere hvis barnet blir tilbakeført..

Skrevet

Ja, jeg kjenner noen. Ja, jeg vet om mange som har blitt tilbakeført - men få som har blitt tilbakeført når man først antok at de skulle bli værende "for godt."

Positive sider er at det er et barn. Negative at det gjerne er et seriously fucked up barn. Sånn veldig kortfattet ...

Skrevet

Barnevernet vet veldig ofte godt om det er mulighet for at barnet blir tilbakeført, og det skal mye til om en først har gjort det vedtak.

Skrevet

hm..håpet kanskje at det var noen barn som ikke var så "ødelagte"som trenger et hjem og..skulle gått an å sett inn i fremtiden hvordan ting ville blitt før en bestemte seg..

Skrevet

husk at det trengs ikke å visse utenpå all skaden.å som jeg har erfart blir bare vanskeligere og vanskeligere med årene.hvor gammel er deres barn?

Skrevet

3,men vi skal vente til neste år om vi bestemmer oss

Skrevet

ville ventet enda lenger om jeg var dere.ser vår 3 årings er ikke lett for vår kjenning å forholde seg til han,desverre.nå er ikke alle like.men ett fosterbarn krever ofte 100%oppmerkesomhet ihvertfall i en periode.da er det kansje greit at deres barn er gammel nok til å forstå og godta det.

Skrevet

Det forekommer jo det også. Men de fleste fosterbarn har tilleggsproblematikk.

Andre negative sider ved å være fosterforeldre er selvsagt usikkerheten knyttet til hvorvidt man beholder barnet, den elendige lønna, plikten til å holde kontakten med barnets tidvis ufordragelige familie, irritasjonen over stadig skiftende saksbehandlere i barnevernet osv.

Men noe må det jo være, siden så mange fortsetter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...