stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Jeg fødte en gutt for 6 uker siden, og blødningene etter fødselen har vært normale helt frem til jeg sluttet å blø for en ukes tid siden. Men nå på lørdag (5 dager og 4 uker etter fødsel) begynte jeg å blø igjen. Blødningen var som en vanlig mensen med friskt blod. Tenkte ikke noe over dette i grunn, men i dag så har jeg blødd MASSE!! Blødde først igjennom til morgen i dag. Selvfølgelig var det jo akkurat i dag det skulle være barseltreff på helsestasjonen, og jeg tok derfor på meg et nattbind rett før jeg dro. Men det var tydeligvis ikke nok, for mens jeg var der kjente jeg plutselig at det fosset blod ut! Nattbindet var IKKE nok så hele buksa mi ble full av blod. Selvfølgelig sprang jeg ut på do, men det fortsatte bare å renne ut mens jeg satt der. I bindet lå det en ganske stor "slimete" klump... Det har kommet flere klumper etter det, men nå har det roet seg ned litt.. Noen som har opplevd lignende?? Kan det være rester fra livmoren som kommer? Og er det vanlig at det sitter igjen så lenge etterpå??? Håper noen kan svare meg, for dette var ganske ekkelt:S
mamman til to gutter Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Litt sent nå, men jeg tror jeg ville spurt helsesøster når jeg var på helsestasjonen... Opplevde ikke noe sånn selv heller, tror jeg ville ringt lege eller helsestasjon nå. Er nok helt sikkert ikke noe farlig, men greit å snakke med noen og få høre det!
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Det er ganske normalt at det kommer en restblødning etter noen uker med sårskorpe o.l, og det kan være koagulert blod i klumpene. Det kan også være rester av morkake, men det er i så fall slik at du bør være oppmerksom om du får feber så kan det være infeksjon i alle disse restene. Ikke noe å bekymre seg for, med mindre det slutter etter noen få dager.
klg,2 boys now:) Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 ville kontakte lege,tror ikke det skal være sånne mengder og ikke klumper..
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2008 Det har vært små klumper med koagulert blod (sånne litt mørke), men de største klumpene har ikke vært mørke, men hatt en "frisk" rød farge. Fikk liksom ikke spurt helsesøster mens jeg var der siden vi var 10 stk på barseltreff og alle satt i en ring. Prøvde å ringe både barselpoliklinikken og legen min etter at jeg kom hjem, men ingen som tok tlf noen av stedene. Får prøve å ringe igjen i morgen. Jeg har ihvertfall ikke feber, og det lover vel bra:) Har også litt svake magesmerter (men alle magesmerter er jo svake etter at man har opplevd en fødsel da;) hehe). Synes liksom det er litt rart at det skal være rester fra morkaka også, for dette skal vel strengt tatt sjekkes av jordmor etter fødselen? Men det er kanskje ikke så lett å se? Tusen takk for svar, jenter!! =)
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Jeg hadde rester av morkake som jordmor ikke oppdaget, resulterte i svær infeksjon, utskraping og lang sykehusinnleggelse. Fikk voldsom feber, slik merket jeg det. Men det var bare noen dager etter fødsel. Jeg ville dratt til lege om et par dager hvis du fortsetter slik. Antakeligvis er det bare skorper, men er jo greitt å være trygg. Du skal vel snart på 6-ukers kontroll m gu også...
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2008 Ja, jeg tenker liksom at hvis det hadde vært morkakerester hadde vel ikke blødningene stanset etter 4-5 uker? For så å begynne igjen?.. Hadde planer om å ta kontrollen denne uka, men utsatte den siden jeg begynte å blø igjen på lørdag:) Venter ihvertfall til i morgen og ser hvordan blødningen er da. Takk for svar =)
*bokormen* Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 hei, dette skjedde med meg også..6 uker etter fødsel. Det fosset blod og jeg ble til slutt innlagt til utskrapning.Jeg mistet utrolig mye blod- fikk overført 4 enheter m blod på sykehuset og hadde 4 i blodprosent. Der sa de at det er sjeldent, men mulig, og ha rester uten at en får feber.Men livmoren får til slutt en reaksjon. Gå til legen og ta UL sånn at de kan se om det er en liten rest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå