Gå til innhold

Valg av forlover - ny anonym.. ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden hun andre fikk noen svar så tenkte jeg at jeg kan prøve meg på samme. Har også stort dilemma angående forlovere. Står vel egentlig bare mellom 2.

Alt 1: Barndomsvenninne som jeg har kjent i snart 30 år. Har vært gjennom tykt og tynt men har hatt lite kontakt de siste årene. Hun bor i en annen by og kan da ikke være med og se på kjole, eller noe annet av planlegging. Har heller ikke flust med penger og kanskje problemer med å arrangere utdrikkingslag siden enten hun eller jeg måtte flydd til en annen by... Vil tro hun driter meg ut i talen sin med minner fra barndommen - men det kan jo være morsomt da..

Alt 2: Kollega gjennom 8 år som har blitt venninne. Har opplevd en del sammen, bla. samlivsbrudd for oss begge og noen tøffe tider. Føler vel at jeg har støttet henne mest når hun har hatt det tungt, mens støtten ikke har vært like stor motsatt vei - men det kan hende at det der er noe som sitter mest i mitt hodet altså. Jobber fortsatt sammen, hun har god økonomi, bor i samme by som meg, kan være med og se på kjole etc og antagelig greit å ordne utdrikkingslag. Men har jo ikke minner fra barndommen å trekke frem.

Hjelp???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres ikke det valget veldig vanskelig ut.... Jeg oppfatter at du ser på nr 1 som den beste og mest trofaste venninnen og jeg må jo si at jeg ikke helt skjønner argumentasjonen her inne om at forlover må ha god økonomi!! For meg er ikke utdrikningslaget det viktigste, men at den jeg velger som forlover er et menneske som jeg har et nært og godt forhold til (ikke nødvendigvis nært som i snakker med hver dag). Selvfølgelig ønsker en jo en forlover som kan være med og se på kjole etc, men jeg syns vel forsåvidt at det kommer i andre rekke også jeg.

Velg etter hjertet, ikke etter lommeboka er mitt tips!

Lykke til! :o)

Skrevet

Enig med hun over! Det er i hvertfall ikke lommeboken som skal ha noe å si!!

Nå er det jo blitt vanlig å ha flere forlovere også da, så du kan jo velge begge!

Skrevet

HI her.

Veeel... vet ikke om jeg vil kalle noen av dem best eller mest trofast. Nr 1 har jeg hatt veldig lite kontakt med i mange år. Lommeboken og et evt utdrikkingslag har absolutt ingenting å si, det er heller ikke noe jeg regner med. Men hadde vært hyggelig å hatt med noen til å se på kjole, og det blir vanskelig når hun bor veldig langt borte. Nr 2 har vært en mye bedre venninne i perioder, men har følt meg litt sviktet etter at jeg fikk barn egentlig...

Men tror dere har rett, det blir vel kanskje nr 1. Har ikke egentlig lyst til å ha to stykker, det er jo uansett bare en som kan skrive under på papirene. Har en annen venninne her jeg bor som også skal gifte seg i år, og hun ville gjerne bli med å se på kjole, så det ordner seg jo det også. Kanskje jeg bare trengte å få dette ned 'på papiret' for å klare å bestemme meg... :)

Takk for hjelpen!

Skrevet

Sliter litt med det samme som deg egentlig, syns det er et vanskelig valg. Er egentlig ingen veldig "bestevenninneperson" som knytter folk veldig tett til meg (har flere gode venninner da :)) og etter at jeg traff kjærsten og fikk barn, har jeg egentlig hatt litt nok med meg selv og familieliv, så venner har blitt satt litt "på vent".

Ser at jeg har brukt innlegget ditt til å få ut egen frustrasjon. Det hjelp vel ikke deg veldig, men fikk nå ut litt selv da i alle fall.. ;o)

Håper du finner ut av det!

:o) anonym (som også hadde første svaret her)

Skrevet

jeg ville valgt nr 1.. min forlover bor også ett stykke fra meg.. så jeg har brukt en ¨nyere¨venninne til å vere med meg å se på kjoler.. dette har fungert veldig greit.

Skrevet

Jeg har to forlovere, hvorav den ene bor i en by 5 timer unna meg, mens den andre bor i samme by. Siste har vært med meg å prøvd kjoler, men fant ikke noe da - var alene da jeg endelig fant drømmekjolen, det funket helt fint det også :-) Ellers har jeg egentlig benyttet meg mest av toastmasteren vår - hun er helt fantastisk og har ordnet masse ekstra for oss. Med andre ord - benytt deg av de folkene du har rundt deg, som er interessert og tilgjengelige, fordel oppgavene og ikke forvent for mye av én person. Selv om du velger hun som bor i samme by, så kan det være hun ikke har så mye tid pga. jobb og barn f.eks. Var jeg deg så hadde jeg valgt begge - det er bare hyggelig, og begge føler seg verdsatt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...