Januar-nurk Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Svigermor passet den lille i 3 timer i går på dagen. Allt var bra når hokom, men når jeg kom hjem igjen merket jeg att ho var veldig rar. Jeg syntes ho virket beruset så når ho gikk sjekket jeg vinflaskene våre i vinstativet og fikk se att 2 av de med skrukork var åpnet og fyllt med vann! Jeg ringte gubben på jobb og han fortet seg hjem med en gang. Han tok med seg flaskene og dro til sin mor og konfronterte henne med det. Ho innrömmet gråtende att ho hadde drukket 1,5 flaske vin. Visste jo att ho av og till drakk, men trodde aldrig att ho skulle gjöre sånn, ikke min mann heller og han tar dette kjempe hart stakkar. Er helt i sjokk her. Kan jo aldrig la henne sitte med barna alene igjen. Det jeg trenger råd om er hvordan jeg skal ta dette nå? Hva skal jeg si når jeg ser henne? Er ikke bare å bli hysterisk og kjefte.Vil ikke bli uvenn med henne, men hjelpe henne. Ho må jo ha seriöse problemer. Ho elsker sine barnbarn det vet jeg jo og ho er en fantastisk person ellers, men dette gjör meg nervevrak! Er så skuffet og frustrert. Gode råd tas imot med stort takk..
jh80 Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Huffameg... Tror ikke det hjelper å støte henne vekk nå, prøv å vær forståelsesfull og støttende. Få henne til å innse at hun trenger hjelp! MEN, også tydelig på at hun selfølgelig ikke er et barnevakt emne en stund fremover. Den tillitten må hun gjøre seg fortjent til! Og det vil ta tid.
Lompa75 Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Hun trenger tydelig hjelp. Få mannen din til å snakke med henne, slik at hun frivillig blir med på å få hjelp til problemene sine. Helt utrolig at et voksent menneske fyller vann på vinflasker for å ikke bli "tatt"... Lykke til!
Trulte76 Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 trur nok desverre din svigemor har problemer med alkool jeg. Siden hun fylte på med vann for å skjule hun hadde tatt de.. HAr opplevd sånt selv..med at noen skjulte de drakk for så å bare fylle på med vann. uten jeg vil si så mye mere ang det..og hvem
Mixå Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Hei! Min kjære bestefar er alkoholiker. mamma og pappa sa klart fra om at han ikke fikk være sammen med oss om han ikke sluttet å drikke. det gjorde han! han ville jo være sammen med oss:) desverre har han falt tilbake, og han har nå mistet sin kone (bestemor) pga at han drikker. hun klarte ikke mer. du trenge jo ikke være streng, iom at hun har gjort en tabbe.. men du kan si at du ikke vil hun skal være alene med barna. og selvfølgelig tilby henne hjelp med å slutte. kanskje finne et aa-kurs for henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå