Sessa ruger igjen... Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hun har sovet i to og en halv time (18 mnd, pleier sover to timer)... skal jeg bare la henne sove til hun våkner?? Sov godt i natt og hadde fin allmenntilstand før hun sovna. Feberen var 37,9 før hun sovna.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Ja, la henne sove.. Ingenting er bedre enn at hun sover av seg feberen!
*ale* Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 37,9 er vel strengt tatt ikke feber. Unger kan få litt forhøya temp hvis de er slitne , trøtte e.l. Over 38 er feber, så mål henne når hun våkner. Men søvn er beste sort ja:) Bare pass på at hun ikke er for varm i senga/ vogna. Det kan høyne tempen.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Det kommer vel helt an på et "ale* Min datter har kroppstemp på ca 36 grader, så når hun har 37.9 så er hun ganske slapp og har tydelig feber.. Men for en med normaltemp på 37 er det ikke uvanlig at tempen kan vippe opp godt over 37 uten at det er noe spesiellt... Det er jeg enig i..
Sessa ruger igjen... Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2008 Hun har normal temp på 37, men det var ingenting som skulle tilsi at hun var varm bare pga lek eller no... Hadde 38,6 i går kveld. Har ikke hatt så høy feber før... (vi vært bortskjemt på den fronten). Hun har litt mindre klær på seg enn normalt, men det er jaggu ikke lett å vite hva man skal kle dem med nå som det er så vekslende vær ute!
*ale* Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Nei det er kjempevanskelig det der med klær.. Bruker finger i nakken- trikset, god gammel mamma- magi:) På mine barn er ofte litt forhøya temp (under 38, men over 37,5) på dagtid et sikkert tegn på at de får feber på kvelden.. Så du får bare måle:)
Sessa ruger igjen... Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2008 Våknet nå etter tre timer! Var fornøyd, men litt mer kosete enn vanlig. Er liksom litt varmere på huden uansett hva hun har på seg.... Jeg er hjemmeværende så vi får ta noen innedager til hun er i slaget igjen. Får belage meg på at hun får høyere feber på kvelden kanskje.
Muffinsmamma Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 jeg pleier å la gutten min ha ganske lite klær på seg, kanskje bare en body. Gi mye å drikke. Om han er slapp og utilpass får han febernedsettende. pleier dessuten gi febernedsettende før han legger seg, så han får sovet ordentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå