Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Jordmoren jeg går til fortalte at de på Bærum sykehus har veldig gode prognoser for å unngå rifter og revning hos fødende. Hun anbefalte å smøre mellomkjøttet med jordnøttolje, e-vitamin olje eller Weleda son fødselsforberedenede olje. Smøringa i seg selv er ikke bare bar og det er både litt vondt og veldig kjedelig, men kanskje det hjelper... Man skal altså smøre/masere området ned mot endetarmen og helst også bruke to fingrer inn i skjeden og dra bakover mot endetarmen. Litt kronglete og ikke særs behagelig, men om man gjør dette hver dag i 3 minutter fra uke 36 skal man visstnok være god rustet. Lettere om mannen gjør det enn å gjøre det selv vil jeg tro, men det er litt rart kanskje? Jeg prøver selv, og gir opp etter ca ett minutt, men skal prøve å bli flinkere. Tenk om man slipper revning eller rifter:-) Ville bare gi et tips.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Jeg gir opp selv så fort!! Det er så tungt, blir så sliten!! Kommer ikke ordentlig til, har MYYYE fostervann så jeg kommer meg liksom ikke fremover eller ordentlig til siden. Huff.... Har prøvd alle mulige rare stillinger, men det er nesten umulig!! Så her blir det vel revning!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Samme her, ganske komplisert å komme til og veldig slitsomt. Får satse på at smøring og oljen i seg selv hjelper litt selv uten mye og aktiv uttøyying av skjeden.
Han79 Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Vi har kanskje snakket med samme person? Vi (!) smører og tøyer. Kan det hjelpe mot å revne, så mener jeg det er en god investering. Men det er absolutt en jobb for partneren... Med mindre man har et sexliv man gjerne vil ivareta...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 men begynner ikke dere å klø av dette? synes det klør og blander seg med utflod som ikke gjør det bedre...tar dere og smører innvendig og da, i og med dere putter to fingre inn?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Meningen er å putte to fingre inn ja og dra nedover/bakover mot rumpa. Det er jo nedover der babyen kommer ut og det er der det er størst sjanse for å revne.
Han79 Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Nei.... Klør ikke med den kobbersalven til Weleda. Bør ha krem/olje på fingrene før tøying, men du skal jo ikke langt inn. Holder med 2 cm.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Sikkert samme person:-) veldig snill jordmor og jeg er helt ening i at det kan være verdt å investere i den tiden. Har ikke mange ukene igjen, så jeg tror at han far får ta seg en smørerunde hver kveld nå den siste tiden. Blir lei og gal av å gjøre det selv egentlig:-)
tudeluuu Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har gjort dette med begge barna mine. Mannen min har smurt da, for som du sier, så er det ikke særlig lett å komme til selv! Hver dag fom uke 34. Jeg revnet pittelitt innover med førstemann, fordi jeg ikke ventet på neste ri før jeg trykket han ut (dermed fikk det ikke tøyd seg naturlig under fødselen), og med nr 2 revnet jeg ingenting. Nr 2 kom heller ikke ut med bakhodet først, men med toppen på hodet (med nesa opp), og det er ikke heller minste motstands vei, og krever derfor større plass. Har vært veldig fornøyd med dette, og mannen min merker stor forskjell på tøyinga etterhvert som dagene går! Anbefales =)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Nei, men jeg vider meg selv ut på andre måter...
canutten Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 klarer man det ikke så ikke tenk på det. jeg smører ikke og smurte ikke sist. fikk en stor gutt på nesten fire og en halv kilo. 37 cm rundt hodet og revnet ingen verdens ting.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 Det høres bra ut, jeg skal smøre litt ihvertfall, men vil jo også håpe på minst mulig revning uansett. Vet ikke om jeg klarer å holde igjen i fødinga ihvertfall. Følte meg ikke akkurat som hun med mest kontroll da jenta min kom til verden sist:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå