Gå til innhold

kan stress forårsake vektøkning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte for litt siden om slankepreparater, da jeg har gått opp masse i vekt den siste tiden.

pga samlivsbrudd og en skikkelig tur i kjelleren fikk jeg ikke lov å slanke meg av min lege. skal se på det over påske.

Det som er så rart denne perioden som har gått har jeg ikke orket særlig mat. Den maten jeg har spist har vært sund.

I tilegg har jeg vært aktiv med rydding på loft og kjeller og brukt masse energi.

Enda har jeg lagt på meg enda 1,5 kg.

Ganske frustrerende.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det vet jeg ikke, men jeg menr å ha lest at forskning kan tyde på at for lite søvn kan medføre at man legger på seg iallefall. det er viktig å sove nok når man slanker seg også

Skrevet

Stress kan føre til vektøkning, og da at fettet gjerne legger seg på magen.

Skrevet

Er det sant, så ligger jeg tynt an for framtiden.

Jeg sover jo alt for lite. året som gikk har jeg vært oppe i 36 timer og sånn...men skal ikke holde på sånn det neste året.

Skrevet

jupp, spesielt rundt magen har det lagt seg.

Skrevet

Jeg har erfaring med at jeg legger på meg når jeg stresser.

Har hørt at spesielt kvinner kan være utsatt for dette og at det er motsatt hos menn. Husker ikke alle detaljene rundt dette.

Med meg skyldes nok også litt at jeg er lite strukturert i matveien når jeg stresser. Må liksom bare ha noe som gjør at jeg fungerer der og da og da tar man det kjappeste og beste, som ikke nødvendigvis er det sunneste.

Nå høres det jo ut på deg som at du har vært bevisst i matveien da. Men jeg tror alikevel at stresset i seg selv kan føre til vektøkning. Kroppen tar kanskje ikke opp vitaminer mv på en god måte i en slik situasjon? Jeg merker faktisk nedgang på vekten i helgen bare jeg får sover skikkelig ut og pleier å gå ned litt i vekt i ferier når jeg har det roligere enn vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...