Gjest Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Føler dere det er mye fokus på dette fra andre? Kanskje spesielt for dere med 3-4 elelr flere av samme kjønn. Mye mas om det i svangerskapet? Og små drypp etterpå i retning "du/dere vil vel ha en til da slik at dere får en jente/gutt til slutt", "kan jo ikke stoppe før dere har fått en jente/gutt" osv. Vi har 3 gutter, og er enda relativt unge (mulig det har noe å si?), og jeg tror ikke noen ivår omgangskrets ikke har kommentert noe minst en gang. Begynner faktisk å bli ganske lei av det. Jeg skjønner at det ikke er vondt ment, men det er ugjennomtenkt og litt sårende synes jeg, som om ikke guttene våres er bra nok. Andre som kjenner seg igjen?
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Akkurat slik har jeg det, også. Jeg har to nydelige gutter som er relativt tette, er 22 år nå, var 19 da jeg fikk førstemann, og akkurat fylt 21 da lillebror kom til verden. Jeg var midt i studiene, og tenkte at jeg da kunne like gjerne få to på rappen da jeg var hjemmeværende. Men, det verste, og mest komiske, jeg nå opplever, er at jeg ikke er sammen med barnefar, men en herremann på 20 år, og allerede nå har folk begynt å spørre om når "jenta" eller "tredjemann" kommer, kan ikke annet enn å le. Bor ikke sammen med kjæresten, engang!
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 ble klappa på magen da jeg var gravid: "la oss håpe jenta kommer denne gangen". Etter vi fikk andre gutten sa en at: "ja, ja...dere er jo så unge at jenta kan fortsatt komme". Blir litt irritert. Greit nok med spørsmål om vi ønsker å få ei jente, men blir sur når folk tar det for gitt av vi er liiiiiitt skuffa. Vi planlegger nr 3, og det hadde vært moro med ei lillesøster. Kanskje mest fordi ingen av mine søsken har fått jenter og at jeg har sååååå mye fine klær fra då jeg var liten. Men kommer det en gutt er det helt flott:)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Får høre dere nå når jeg venter nr 2, vet at vi får en gutt til og vi gleder oss masse til det. Vi er enige om at 2 er nok for oss. Kanskje blir det flere om noen år men nå føler vi det er bra med de 2 gutta vi får. Men får spørsmålet hele tiden at du må da prøve på nr 3 for å prøve på jenta, jeg svarer hele tiden det at skal vi prøve på nr 3 er det fordi vi vil ha en baby til ikke for at vi ønsker oss ei jente. Jeg er gled for gutta mine jeg, så får bare folk si det de vil for jeg har ingen behov for å prøve til jeg får ei jente.
Mille** Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Vi har to jenter og er ferdig med å få barn. Men det er en del (og gjerne de samme) som sier at "nå er det bare gutten som mangler!" Da pleier jeg å si at "nei, vi er ferdig, dessuten ønsker jeg meg ikke gutt, har aldri gjort det." Har aldri ønsket meg jente heller, men tatt imot det vi har fått og vært glad for at de ha vært friske og raske. ;o)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Vi har to jenter og får høre om ikke 3:e mann nå skal bli en liten gutt? Som om vi i det hele tatt har noe å si om hva det blir for kjønn. Også er det litt sånn, nå må vel mannen din virkelig ønske seg en gutt, nå burdte han få en gutt. Sukk. Selvfølgelig hadde det vært koselig med en gutt. Men det hadde vært like koselig med en jente til=) Og for barnas skyld håper jeg vel egentlig at det blir en jente til, da har de mer sammen. Og de vil sikkert få det morsommere sammen enn om denne 3:e blir en gutt. Spesielt med tanke på at det blir hele 5 år forskjell på eldste og yngste. Og så får jeg alltid kommentarer som: "å stakkers dere om neste blir jente, tre tenårsjenter i huset blir slitsomt det" Vel tror ikke det har med kjønnet på ungen om tennårene blir slitsomme for foreldra, tror det har med personligheten dems og oppdragelsen å gjøre. Men jeg gidder ikke bry meg, er folk så enspora så hversågod. Jeg blir glad om jeg får en unge som er frisk og rask, så bryr jeg meg døyt om, om det blir gutt eller jente.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Ja jeg venter gutt nr 3 nå.... Og kommentaren er bare "ååååh, tipper dere ønska det ble jente?" Eller "jaja, dere får få en til, så blir det nok jente!" Såklart det hadde vært kjekt å få en liten jente, helst som ligna meg litt siden gutta mine er som snytt utav nesa på faren (eller fedrene) MEN..... Når jeg var på ul fikk jeg vite kjønn omtrent med engang, og jeg pustet ikke lettet ut før jeg visste at han så frisk og fin ut. For meg er det DET som teller, han var sååå fin der han lå! <3 Og blir ganske irritert av å høre disse kommentarene av at vi må få en jente, kan ikke gi oss før vi får det osv. Jeg er evig fornøyd med barna mine, uansett kjønn
mortiltovakresmå Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Jeg kan til en viss grad kjenne meg igjen. Har to gutter, og har fått kommentarer fra søskenbarna til guttene. Forelrdene har ikke kommentert det selv, men er tydelig at det er blitt snakket om iom at barna deres kommer med kommentarer... Men ellers har vi vært så fast bestemt på å få to barn hele tiden at jeg tror ikke det er så mange rundt oss som forventer at vi skal få flere barn.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Akkurat slike kommentarer fikk jeg også ogslik opplevelse hadde jeg og på siste UL. Var bare så glad alt var i orden og han var så skjønn der han lå og suttet på totten, at det var tredje gutten spilte virkelig ingen rolle! Sier som deg, klart det hadde vært gøy med jente også, men deter ikke det som betyr noe og jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan forstå det og bare være glade på våres vegne?
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Noen jeg kjenner har 6 gutter, DA skjønner jeg en har litt lyst til å ønske seg en jente, og da hadde jeg også muligens kunne sagt jeg ønska meg en jente om 7. var på vei. Men i bunn og grunn er det jo selvsagt viktigst at de er friske og raske!
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 So what, tenker jeg bare. Folk sier det garantert ikke for å være slemme eller fordi guttene deres ikke er bra nok. Har man ikke annet å irritere seg over enn det, så har man det vel ganske bra.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 Det skrev jeg jo også, at jeg ikke tro de sier det for å være slemme, men jeg er litt lei av det bare, skulle ønske de kunne la det være nå. Jeg er en allsidig person, jeg har evnen til å irritere meg over både små detaljer og store og viktigeting her i livet ;-) Har ikke du?
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. februar 2008 #13 Skrevet 19. februar 2008 Joda, sikkert derfor jeg ble - helt unødvendig - irritert av innlegget ditt en liten stund ;o) Hilsen ei hvis far har fem (!) søstre, ingen brødre og tre døtre og ble relativt glad da det viste seg at første barnebarn var en gutt
Noensomvetmontro Skrevet 19. februar 2008 #14 Skrevet 19. februar 2008 Har to jenter og jeg har ALDRI fått noen kommentarer. Har heller ikke hørt at mannen min har fått noen kommentarer. Virker som om det er mest guttemammaer som får høre dette? Kanskje fordi alle tar det som en selvfølge at alle kvinner ønsker seg en liten prinsesse som man kan dille og dalle med???
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #15 Skrevet 19. februar 2008 Godt mulig det, jeg har også inntrykk av at det er guttemammaer som blir mest utsatt for dette. Det er sikkert ekstremt teit av meg, men skulle ejg noensinne bli gravid igjen så kommer jeg faktisk til å grue meg til å fortelle om det til noen, tør ikke engang å tenke på alle kommentarene som garantert vil komme da... :-(
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. februar 2008 #16 Skrevet 19. februar 2008 Har tre flotte jenter og har alltid følt meg som en jentemamma. Husker det var snakk om en "sannsynlig tut" på tidlig ul i siste svangerskap og da tittet vi bare dumt på hverandre;-) For vi var overbevist om at det skulle komme en prinsesse til og det gjorde det jammen:-) Men tror nok som en nevner over her at det er noe med mødre og døtre kanskje:-) Har heller aldri opplevd at noen har kommentert at gutten skal komme, for de har vel også skjønt at jeg er en typisk jentemamma;-))
Hønemor&guttaboys Skrevet 19. februar 2008 #17 Skrevet 19. februar 2008 Ja, føler at det er ganske mye fokus på dette ja! og tror kanskje, som noen nevner, at guttemammaer er mest utsatt. For man MÅÅ jo bare ønske seg ei prinsesse Jeg har to gutter, og venter nå baby nr 3. Og spm/kommentarer hagler Menmen, vi får se, sier jeg.. Ingen vet hva det er enda hvertfall, og det er jo selvfølgelig det samme for meg!
yasmina Skrevet 19. februar 2008 #18 Skrevet 19. februar 2008 aahh, ja dette kjenner jeg igjen. Vi venter nr 3 naa og har 2 gutter fra foer, og helt siden vi nevnte det saa begynte kommetarene aa komme. Spoersmaal om vi ikke oensket jente denne gang osv... Vi har av bl.a den grunn ikke fortalt andre enn familien at vi er gravide og vi faar nok vite kjeonn om 2 uker saa da kan vi fortelle alt i samme slengen til alle andre. Men jeg trodde selv jeg oensket meg en jente denne gang, men naa som den 3 Ul naermer seg og jeg vet jeg faar vite kjoenn denne gang saa faar jeg nesten panikk. Hva skal jeg gjoere hvis det er en jente? Vet jo ikke opp ned paa dem...Faar litt saann foelelse av aa bli foerstegangsmamma igjen hvis det blir jente denne gang. Alt i alt saa har det jo lite aa si da, saa lenge babyen er frisk saa er alt Ok for oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå