AneB Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hvordan er den? Uteområde, ansatte, opplegg osv? Og hvordan er bhg-dekningen i Hønefoss egentlig?
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Hei! Kjenner ikke personlig til Eikli barnehage, men har bare hørt positive ting. Den gamle naboen min hadde begge sine barn der og nr 3 skulle visst også begynne der til høsten - han var kjempefornøyd. Selv bruker jeg Veien og er strålende fornøyd, de ansatte er superkoselige, er stabile og har vært der i mange, mange år. Opplegget er likt i alle barnehagene enten de er private eller kommunale - de må følge de samme vedtektene, men det kan være individuelle forskjeller når det gjelder innholdet. Uteområdet på Veien er kjempebra, grenser til naturtomt og Veien kulturminnepark (barna er ofte på tur og går inne i parken), har også sauene som beiter der vår/sommer/høst - er kjempefint der og kan absolutt anbefales på det varmeste. Når det gjelder barnehagedekningen tror jeg den er ganske god nå. Vi søkte utenom hovedopptak, dvs i juli i fjor og vi fikk plass i september. En bekjent av meg fikk tilbud om plass i samme barnehage nå nylig, men hun takket nei for hun ville vente til høsten - hun trodde det var lang ventetid og søkte i god tid i forveien... Ønsker deg lykke, lykke til =)
AneB Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2008 Åhhh, nå ble jeg kjempeglad!!¨Tusen takk! Håper jeg kommer inn på høyskolen til høsten, og det er Eikli som har studentplasser, men jeg har jo planer om å søke andre barnehager også. Veien hørtes utrolig koselig ut, er den langt fra hibu? Har du peiling på om det er andre barnehager enn eikli som ligger i nærheten av høyskolen? Tusen takk for svar
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Sjekk ut denne linken her: http://www.ringerike.kommune.no/en/Tjenester/Barnehager/ Du kan jo ringe servicetorget på tlf 32 11 74 00 for nærmere informasjon. Bare si at du håper å komme inn på Hibu til høsten og lurer på hvilke barnehager som er nærmest Høyskolen og om de kan hjelpe deg. De er kjempehyggelige der og du får alltid ett vennlig svar. De aller fleste barnehagene ligger innenfor 10-15 min kjøring fra hverandre, men jeg ville ha ringt servicetorget som sagt og lagt frem saken. De kan sikkert fortelle deg hvilke barnehager som ligger nærmest. Hvalsmoen er det eneste jeg har hørt noe negativt om, ellers har jeg bare hørt positive erfaringer =) Ønsker deg lykke, lykke til da =) PS. Hva skal du begynne å studere da? Hvor kommer du fra? Selv er jeg født og oppvokst i Oslo, har bodd der i 30 år, før jeg flyttet hit til Hønefoss for snart 3 år siden! Trives kjempegodt, og så er det bare 1 times biltur unna Oslo sentrum hvis savnet skulle være for stort, hehe! Uansett ønsker jeg deg lykke, lykke til... Klem fra
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Sender med en link til jeg - Eikli barnehage: http://www.ringerike.kommune.no/Tjenester/Barnehager/Barnehager-i-Ringerike/Eikli-barnehage/
AneB Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2008 Takk Hvis alle i hønefoss er like hjelpsomme som deg skal det gå fint Da skal jeg holde meg unna Hvalsmoen i alle fall. Kommer fra Bergen, planen, håpet og drømmen er å studere juss og ledelse. Pappaen til snuppa bor i ca Hønefoss, så jeg har vært der ganske mye. Er jo en koselig liten by! Er bare flaks at studiet jeg vil gå fins på hans hjemsted, det blir bra for alle tre
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Hehe... Pappan til min lille snuppe er også fra Hønefoss, det er grunnen til at jeg flyttet hit for snart 3 år siden =) Enklere for meg å få jobb her enn at han skulle flytte inn til Oslo å skaffe seg jobb der (jeg jobber i helsesektoren). Det blir nok bra for dere alle tre vil jeg tro ja, som sagt lykke, lykke til =) Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå