Gjest Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Synes dere det stemmer at en er som en og to er som ti? Og hvor gamle er barna deres i så fall? Og har dere noen gang forsøkt å ha ansvar for ti barn på en gang? (f.eks i barnebursdag el) Ser det er så mange som skriver dette, og at det stemmer. Jeg synes ikke det stemmer i det hele tatt, har forsøkt med ti på en gang jeg, hehe... (bare for 2 timer riktignok, men dog). Har 3 barn og synes ikke det er så ekstremt slitsom jeg da... Klart det merkes at det er tre stykk og ikke en, men jeg synes nå faktisk at to er som to og tre er som tre, verken mer eller mindre. Noen ganger krever det mer å ha flere barn, andre ganger faktisk mindre fordi barna har selskap og hjelp i hverandre. Våres barn er forøverig 5 år, 3 år og 8 mnd.
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Jeg syns det var verre og ha bare jentungen når ho var baby, enn det er og ha lillebror og henne nå. Eldste hadde kolikk, og skreik hele døgnet, mens lillebror ikke har gjort annet enn og smile og sove i de 5 mnd. han har levd. Har hatt en våkennatt, og det var fordi vi var på legevakta. Har også hatt ansvar for 16 stk barn, i 2 1/2 time, og det gikk fint Men skal ikke ha så mange fler tror jeg ;o) Snuppa er 3 år og 4 mnd, mini er 5 mnd
*ale* Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Nei er ikke enig i at en er en og to er ti... Har to. Går helt fint. Litt verre å få barnevakt men ellers er det kjempeflott. De har stor glede av hverandre.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Nei, det stemmer ikke. Har to gutter på 3 og snart 5. Var hektisk helt i starten, men nå er det helt topp. De har mye selskap i hverandre, og krever mindre av meg. Tror bror min med en 3 åring har travlere dager. Den eldste passer godt på lillebror når vi er på farten. VI planlegger nr 3 om ikke så lenge, og er spent på hvordan dynamikken i familien endrer seg.
Surrehaude med to tette Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Stemmer hvertfall ikke her. Har en aktiv gutt på 2 år og ei jente på 5 mnd. Syns ikke det er noe verre med to enn 1. Litt mer tungvindt og handle med de begge alene og komme seg ut og inn men nå er som regel vi alltid to når vi skal slike ting:)
Candy girrrl Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har tre barn ekstremt tett. Det var sånn at folk bare himlet med øynene når vi annonserte siste graviditet. Og at to er som ti mener jeg er sterkt overdrevet. Det som er jobb er når du skal ut av huset med ungene og gjerne rekke noe. Da kan alt føles som kaos. Men her hjemme går det helt fint. Kranfling og rot blir det også mye av. Men jeg tror det går litt på innstilling og. Er du glad i unger og har en sporty mann så går det kjempefint. Men selvopptatte folk som nekter å gi slipp på friheten..eller forfengeligheten bør bare få en, eller ingen..
Seriøst Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Syne ikke det stemmer jeg heller, ikke at jeg har prøvd å ha ansvaret for ti barn på en gang da, men..... :-) Jeg har to barn selv, det er 1,5 år mellom de. Det er faktisk lettere når begge to er hjemme, enn å være alene med bare den yngste på 8,5 mnd. For han savner tydeligvis storebror når han er i barnehagen! Når begge er hjemme blir det mye leking og lillebror elsker å leke med storebror! :-)
Mille** Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Hehe....nei det stemmer ikke, men så har jeg 7,5 år mellom mine to, så det har kanskje litt å si. Har hatt ansvaret for opptil 14 jenter i bursdagsselskap og DET merkes! ;o)
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Helt enig med deg der. Akkurat inn og ut av døren og evt på butikker/kjøpesenter alene med tre unger, det kan bli litt hektisk, men hjemme er det mer avslappende med flere enn med bare en synes jeg. Faktisk :-) Kommer sikkert litt an på hvilken type barn man har og hvor mye mannen stiller opp og tar sitt på hvordan man opplever dette også, alle våres gutter er flinke til å aktivisere seg selv og leke sammen og min mann og jeg deler det meste ganske likt.
Salat Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Jeg synes en er som en og to er som to. Noen ganger er to mer som en halv også, når største leker med minste så jeg får lage middag i fred.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 Har 2 stk. Eldste 4,5år og yngste 5,5mnd. Kunne ikke helt ha sett for meg passet 10 barn ;p Men det er fordi det er andre sine barn og kjenner dem ikke på den måten jeg kjenner mine barn + og si i fra til mine barn er myyye lettere. Syntes i begynnelsen at det var litt slitsomt,men nå er det bare en fryd og være 2-barnsmor og hadde det vært opp til meg så hadde jeg ville hatt 4-5 barn :-) Blir og nøye seg med 3 i følge samboer da men ;p
mammamammamammamor Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 eg har tre og eldstemann er snart fire, yngte er 1 md og mellomste littover to. eg synes det er veldig fint eg
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #13 Skrevet 19. februar 2008 Bare vent til du skalha barnebursdag, hehe... Vi hadde 8 gutter i alderen 4-6 år på besøk her (+ våres to eldste, mini ble overlatt til en venninne) da eldste ble 5 år og DET var kjør det! Mat som skulle fordeles, rumper, snått og tårer å tørke, skille slosskamper osv. Phu, nei to barn er ikke engang i nærheten av ti! ;-)
Sjefsmegga Skrevet 19. februar 2008 #14 Skrevet 19. februar 2008 Har 3 barn og med en mann som er mye borte så er det slitsomt til tider..men det går helt greit, At to er som 10 er tull i hvertfall :-) Kan ofte være mer "mas" med en unge som kjeder seg...husker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå