mor.monsen Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Stemmer det at det er fullmåne i morgen?
Kystrøya Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Er fullmåne den 21, altså på onsdag. Satser på at det skjer noe da ja
mor.monsen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2008 Hehe... jeg har jo hatt rier i to dager som slutta i går.. så da satser jeg på at det kommer for fult igjen på torsdags kveld. På ettermidagen skal jeg nemlig på ByLarm å besøke standen til AUDUNBAKKEN FESTIVALEN. Alle som bor i Oslo området å liker rock burde ta en tur.
Diamondgirl _ Eskil kom 1.3 Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Har termin på torsdag, jeg, men satser IKKE på at noe skjer. Det der med fullmånen er visst bare noe "alle" går rundt og tror, ifølge mine jordmødre. Men for all del, det er jo lov å håpe, selv om jeg gikk ti dager over forrige gang...
mor.monsen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2008 Hehe... litt gøy med gammel overtro da. Jordmor sa til meg på søndag at hun regnet med at noe skjedde i løpet av uka. Selv om alt er dabbet av nå kan det jo ta seg opp igjen. Tar det som det kommer. Når jeg var på UL før jul sa forresten han som utførte den at det var mange fødseler ved fullmåne, og at dem med termin i begynnelsen av januar ofste fødte rett etter julaften. Sikkert overtro det også.. men litt morro syns nå jeg.
Diamondgirl _ Eskil kom 1.3 Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Sitter med smårier nå og har så veeeldig lyst til å komme igang, men jeg får ta det som det kommer. Jordmor mente jeg fikk ihvertfall ikke FØR termin. Håper bare jeg ikke går så lenge over denne gangen, da får jeg heller ikke føde på Fødeloftet (SUS sin abc-avdeling)
Jordbæret <3 Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Jeg fødte mine to første barn ved en lokal fødestue og der hadde de en stor veggkalender hengende hvor de satte røde eller blå tegnestifter fast på datoene for fødsler. På denne kalenderern var alle ny- og fullmåner markert. Og rundt datoene for fullmåne (to dager før og to dager etter) var det tett i tett med tegnestifter, mens mellom fullmånene var det mye mer spredt. Så jeg er ikke i tvil om at fullmånen har noe å si. Og alle jordmødrene ved denne fødestua er sikre i sin sak, fullmåne betyr flere fødsler.
LadyLuck & Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Er fullmåne natt til den 22, er det ikke.. altså natt til fredag?? Eller tar jeg helt feil?? Har absolutt ingen paner om at noe skal få skje da, selv om jeg er mega lei. For meg er den magiske datoen etter den 28, for da skal jeg på kontroll, og kommer til å få en del svar som kommer til å gjøre meg mye tryggere (håper jeg)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå