Gå til innhold

Har kjøpt meg sykkel m/tralle, anbefales!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp hatt min jomfrutur på min nye sykkel, og jeg er såååå fornøyd! Plasserte lillegutt inni tralla, og så dro vi av gårde :o)

Trodde det skulle være tungt å dra, men der blei jeg overraska, det var jo ikke tungt! Også så praktisk da gitt, når jeg skal på butikken.

Mye sikrere enn barnesete bak og kurv foran, sånn jeg hadde tenkt jeg egentlig skulle ha det. Men angrer ikke et sekund!

Guttungen satt og storkoste seg baki tralla, prata og sang :o)

Men jeg kjente at jeg må jobbe litt mer med kondisen visst *kremt*

Kan jo ikke få alt på èn gang ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra du er fornøyd. Jeg trives best med barnesete bak på sykkelen:) Men hver sin smak:)

Skrevet

Ja det er sant, smaken er som baken :o)

Var i utgangspungtet sete jeg også ville ha. Tralle hadde jeg ikke tenkt på en gang, for jeg var sikker på at det var kjempe dyrt. Men den kosta bare 400 mer enn setet, så da var det ikke noe å tenke på.

Tut og kjør :o)

Skrevet

Det var ikke så mye nei.

Syns du det er lett å komme opp og ned fortauskanter med tralla? Og å svinge plutselige svinger og slikt?

Skrevet

Jeg fikk testa det i stad, for da måtte jeg opp fra veien og på gangstien. Var sikker på jeg kom til å dra meg i hjel over den kanten, men nope, ingen problem i det heletatt :o) Gikk kjempefint!

Nå er ikke jeg noen ræser på sykkel, så det går ikke så veldig "fort i svingene". Men det er klart, jeg kan ikke kutte svingen sånn jeg kanskje ville gjort uten tralle. Men det går kjempe fort å lære seg. Allerede i løpet av min første tur i dag, beherska jeg det fint.

Det er jo tross alt ikke en semitrailer det er snakk om *ler*

Den er egentlig ganske liten og søt :o)

Skrevet

He he, neida skjønner det. Men de jeg observerer her de kan ikke sykle gjennom byen på samme måte som oss, derfor jeg spør:)

Skrevet

Huff, jeg synes de trallende virker utrolig skjøre i trafikken jeg da! Hadde aldri turt det selv...

Skrevet

Tralle er supert! Vi har det vi også og gutten vår koser seg fælt baki der. Dessuten er det mye greiere hvis man må ha med seg litt andre ting (handle, f.eks), for da kan man bare stappe det baki der.

Skrevet

Sånn har vi også. Synes den er kjempegøy å sykle med, og så er den jo bittelitt bedre enn sykkelsete _dersom_ man ska ha men flere enn ett barn! Vi har to gutter med 15 mnd mellom, og de storkoser seg baki der sammen :)

Skrevet

Jeg kommer antagelig til å sykle for å levere i barnehagen for så å sykle til stasjonen og parkere sykkelen der og ta toget til jobb. Jeg aner ikke hvordan de trallene fungerer, men er de festet sånn at de sitter fast på sykkelen så det holder å låse den eller må jeg evt ha egen lås til tralla? Har egentlig tenkt jeg må ha barnesete for ikke å risikere at tralla blir stjålet på stasjonen...

Skrevet

hvis pappan til lillemann skal til DK snart skal jeg be ha kjøpe en der. mye billigere. mange ok brukt også....

Skrevet

Jeg var oppe på sykkelbutikken i stad og kjøpte lås, for det hadde jeg jo glemt når jeg kjøpte sykkelen.

Ingen problem å låse sykkelen og tralla sammen. Jeg kjøpte bare en lang lås, så jeg låser begge sammen :o)

Skrevet

Jeg veit ikke hva se koser i DK, men jeg synes ikke det er så gal pris her heller.

Jeg gav 999.-. Og hadde jeg kjøpt et barnesete, så kosta det 600. Så jeg synes jeg fikk mye ved å legge til 400 kr :o)

Og til dere som synes det virker skummelt med tralle forhold til sete, så er det ikke det.

Det er mer ustødig å sykle med sete i grunnen. Når de små blir litt større, og skal ha med seg alt, og driver og lener seg over til sidene. Så vil jeg nå tro at det er lettere å få sleng på sykkelen da. Og hvis man i tillegg har vært på butikken og kjøpt brød og melk, og har varene enten hengende på styret eller i en kurv......

Skrevet

Vi hadde sete før og har nå fått tralle! Liker tralla mye bedre enn setet. Da eldste satt på setet og bevegte seg så sjabglet hele sykkelen.

I tralla kan begge sitte å "herje" uten at det påvirker bala

Skrevet

Kjørte med tralle i 2 år, fra påsan var 2-4 år. Det var genialt, brukte det på vanlig vei og grusvei, kjekt å kunne slenge barnehagedresser og sekk og litt matvarer i den også. Han storkoste seg der, tok en liten blund på vei hjem fra barnehagen og det var lunt når det regnet e.l.

Hadde alltid med meg litt div verktøy og olje i tralla for småreparasjoner underveis den siste tida jeg brukte den. Hadde ikke den dyreste, tror den kosta rundt 1500,- Den ble brukt masse og hardt og holdt i 2 år.

Skrevet

Sånn vil vi også ha! Lønner det seg å kjøpe med to seter? Blir den smalere da, eller er det bare et sete mindre?

Planlegger en til om 2-3 år...

:)

Skrevet

Den jeg har kjøpt er for 2 stk. Det finnes med plass til fler også kanskje...?

Det holder vel med en med plass til 2 for deg. Veit ikke hvor gammel din er nå, men h*n vil jo nesten være stor nok til å sykle selv om 2-3 år....?

Skrevet

Hei!!

Jeg har et sete stående om noen vil kjøpe. Vesla er plutselig blitt litt for stor.. blir 5 til sommeren og dette er et sete som festes i rammen.

Noen som vet hvor man kan få en slik tralle BILLIG???

Skrevet

Heira: Hvor har du kjøpt den tralla da?

Skrevet

Sportshuset har.

Se også www.chariot.com

Det finnes traller man kan bruke som barnevogn også.

Skrevet

Jeg har kjøpt den på min lokale sykkelbutikk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...