Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Jeg får utslett av det meste... Men huden strekker seg og blir jo ganske tørr.. Så deilig å smøre den!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Har du prøvd HTH? Kjempe god krem, du får kjøpt den i vanlig butikk, ihvertfall på rema. Den er laget for de med sår og sensitive hud og huden blir så deilig og myk etterpå!!
mor.monsen Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Spenol og to tre ganger i uka smører jeg inn magen med babyolje å legger meg ibadekaret med olje i vannet i tillegg... blir så myk å fin attere. Men jeg har fått strekkmerker fordeom.. ikke så mange men noen.. babyens første tegning.....
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Smører meg med tålmodighet jeg, haha! Bruker faktisk litt baby olje innimellom, men har ikke hatt noe problem med tørr hud og strekkmerker denne gang. 3 uker igjen nå.
*Mamma-i-Mars* Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 brukte A-creme i maaaaaaaaaaaange måneder, men de gikk så fort tom, så nå er det en olivenkrem fra bodyshop..smører hver kveld
M, Vestfold Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Barnas første tegning! Åhhh, så nydelig sagt! Jeg bruker Weledas olje (mange sier de får utslett av den) og spenol..
undome Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Bruker spenol, og dette er 3 gangen jeg går gravid,,, aldrig fått et enda strekk merke =)
mor.monsen Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Spenol er genialt å kan brukes til alt...å det beste er at den koster 8 kr på rema. Men jeg har som sagt fått litt strekkmerker da. Det beviser vel bare at det er mer hormonelt styrt også kanskje? Ang den kommentaren om at det er babyens første tegning...stjal det uttrykket for noen mnd siden.. tror det var fra Lopma75. Men er ikek helt sikker. Er i hvertfall ikke min ide. Men syns det var finere å tenke på det som en tegning fra baby enn stygge merker.
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 Kakao body butter fra body shop, den er suuuper!! Holder huden fuktig kjempelenge. Har også brukt masse sepnol, den er en jeg alltid vender tilbake til:)
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har heller ikke fått noen strekkmerker, HTH og Weledas svangerskaps olje i badevannet. Men dette tror jeg er genetisk. Desverre, noen er mer "mottakelig" for strekkmerker andre ikke...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #13 Skrevet 19. februar 2008 Jeg bruker Eucerin olje-dusjsepe (kjøpes på apoteket) på hele kroppen i dusjen og etterpå smører jeg magen, brystene og rompa (for å forebygge strekkmerker+celluliter) med ApoBase krem (også apoteket). Var jordmor som anbefalte disse. Har ikke fått et eneste tegn til merke noe sted...
lucky3 Skrevet 19. februar 2008 #14 Skrevet 19. februar 2008 Bruker også Body Butter Oliven fra Bodyshop, men det er mest fordi jeg er tørr i huden, og det er deilig å smøre magen - det er ikke bevist at noen kremer hjelper mot strekkmerker, det er mer arvelig. Jeg har ingen strekkmerker (venter nr. 3) og min mor hadde det heller ikke etter 3 fødsler.
Katharina88*Angelica08 Skrevet 19. februar 2008 #15 Skrevet 19. februar 2008 karitè om kvelden og jordnøtt olje om morgenen.. er i uke 34, har smørt meg siden uke 14 og har ikke fått et eneste strekk merke på magen enda..
Axus' girlfriend Skrevet 19. februar 2008 #16 Skrevet 19. februar 2008 tror nok strekkmerkene kommer uansett om man smører eller ei, om de har tenkt det. Men jeg smører mage (og resten av kroppen) med body butter, type mango. lukter sååå godt. synes også den med kokos er god, minner meg om solkrem og syden:) Ville nok ha valgt en krem som er litt fet. Merker at magen blir litt tørrere når den strekkes. Har ikke fått strekkmerken enda, men tror det er genetisk - ikke avhengig smøring:)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #17 Skrevet 19. februar 2008 Hei! Jeg har brukt Biotherm bodylotion (smører hver morgen og kveld) samt babyolje i badevannet, og brukt slik Silkeolje man får kjøpt hos frisøren (noen ganger i uken) Skal hjelpe mot strekkmerker. Jeg er heldig og har ikke fått noen.. om det er kremen/oljen sin skyld vet jeg ikke.. men liker å tro det :
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #18 Skrevet 19. februar 2008 Jeg er og allergisk mot det meste av kremer. Bruker Decubal bodylotion kjøpt på apoteket, og litt babyolje u/parfyme, gjerne oppå lotionen etter dusjen. Har ikke fått noen strekkmerker denne gangen, kun de gamle
LilleBanan blir storebror Skrevet 19. februar 2008 #19 Skrevet 19. februar 2008 Cocoa moistureising butter stick bruker jeg. Den skal visst være anti strekkmerke og greier. Det er jo lov å gjøre et forsøk på å forebygge da. Bruker også Essex lotion fra apoteket, anbefalt av hudlege, fin til hele kroppen! og ikke dyr.
Bomsedeisi Skrevet 19. februar 2008 #20 Skrevet 19. februar 2008 Spenol smører jeg magen med. Billig og meget bra!
Bebbiss Skrevet 19. februar 2008 #21 Skrevet 19. februar 2008 Body Butter fra The Body Shop. Den med brasil-nøtt og den med oliven lukter ikke så sterkt ) Er 31+2 og har ingen strekkmerker )
bøllefrøene Skrevet 19. februar 2008 #22 Skrevet 19. februar 2008 anbefaler a-derma fra apoteket. for tørr og sprukken hud. inneholder ikke noe tull, og du kan bruke den på barna etterpå.. jeg hadde ikke overlevd uten den jeg..og jeg har tvilling sprukken hud.. hihi
Frk Påske Overtid Skrevet 19. februar 2008 #23 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har smurt magen med "strech mark control" fra Clarins fra jeg var ca 3 mnd på vei. Har 4 uker til termin og ikke antydning til strekkmerker. Kremen er super god, ganske så dyr, men kjøper den på tax-free....(litt rimeligere)
Phantom´ Skrevet 19. februar 2008 #24 Skrevet 19. februar 2008 Har ikke smurt med noe som helst, og har ikke fått et eneste strekkmerke (ennå i alle fall) Venter nr 3, og håper jeg slipper unna denne gangen også.
EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 19. februar 2008 #25 Skrevet 19. februar 2008 Bruker Cosmica gjenfuktende myk hud lotion uten parfyme, fra apoteker. Er allergisk mot alt mulig, men denne funker veldig bra for meg. Er litt dyr, men veldig drøy. Har heldigvis ikke fått noen strekkmerker enda, men er nok genetisk betinget ja. Leste en eller annen plass at det var best å bruke produkter uten parfyme på magen når man var gravid, og det høres jo fornuftig ut. Ihvertfall de produktene man bruker hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå