2småihus!:) Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Noen som har fått dette til som kan komme med noen tips? vi har tenkt å prøve avvenning av pupp nå denne uka kanskje, men jeg må innrømme at jeg er ikke gira på skrikekur...
Mamsen og lillegutt Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Her gikk det uten skriking. han bare godtok smokk og vann på flaske. Og så får han god grøt om kvelden:)
2småihus!:) Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2008 Og det godtok han bare sånn helt uten videre?? hmm...det blir nok ikke å gå så lett her! prøver å gi henne smokken når jeg går inn til henne når hun våkner, men det er kun pupp som får roet henne! var det forresten du eller pappaen som gikk inn til lillegutt og ga smokk/vann?hvor mange dager brukte dere på avvenningen?sover han hele natta nå?
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Litt skriking må du kanskje regne med. Vil først og fremst anbefale deg å la pappaen ta det, du som har puppene bør ikke ta det, babyen forventer å få pupp av deg og det vil være vanskligere for deg å roe ham/henne. Vi har gjort det slik at når babyen har våknet har pappaen gått inn, holdt hånden, gitt smokk og mumlet beroligene. Det har vært litt hyling (men vesentlig mindre enn forventet), men aldri blitt liggende alene! Tok 3 netter så var han avvendt, samme med de to andre, nøyaktig 3 netter.
Mamsen og lillegutt Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 han sover på rommet vårt,så det er den som våkner først av lydene hans som prøver å roe han ned.... nå sover han hele natten ja:) fra 20.00 til 05.30. og så pupp. og så sover han til 08.00
2småihus!:) Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2008 Takk for svar! Tror vi må manne oss opp og starte i morgen...ser ikke fram til det, men håper veldig på å få litt bedre netter så da må det vel til...
Yo&La+spire Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Vi også gav vann og smokk om natta, og det gikk helt greit. Noen ganger var hun urolig og grein litt, men da bare strøk eg litt på henne/gav litt mer vann til hun roa seg. Eg og pappan bytta på....Nå sover hun fra 7 til 6.30/7/8 (alt ettersom), får pupp og sover litt til. Står opp ca kl 9.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 her avente tulla seg selv... da vi begynte med grøt og hun ble lagt god og mett sov hun plutselig fra 20-08 uten mat:) hun er 5 mnd idag:) av å til må jeg gi henne sutten, men hun våkner ikke for at hun har mistet den en gang..
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Man skal ikke nattavveenne de før de spiser to måltider med fast føde om dagen minst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ღPrinsesse&Prinsemammaღ Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 HI; hvor gammel er dette barnet ditt? jeg syntes heller ikke man skal avenne dem før dem får fast føde hverfall!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 Sommer-barn kaller hun seg, så tenk litt da og ikke kjeft sånn på henne! Hvorfor ikke bare svare på spørsmålet hennes istedenfor å lekse henne opp på noe hun sikkert vet godt!
2småihus!:) Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 19. februar 2008 Hehe...må nå le av dere anonyme som bare MÅ kritisere! som siste her skrev er nicket mitt sommer-barn, og ja; det betyr at jeg fikk barn i sommer! altså er jenta mi snart 8 mnd og får selvfølgelig fast føde! ikke det at det hadde noe med det jeg lurte på å gjøre, men det er jo bra dere "passer på"...
esperanza33 Skrevet 19. februar 2008 #13 Skrevet 19. februar 2008 Hei vi har en gutt på 7 1/2 mnd, jeg gjorde ikke så veldig mye ut av det, min mor har 6 barn og sa at det gikk seg til på alle sammen, hun fikk ikke noe hjelp. Helsesøster synes jeg gjør alt for mye ut av det, at far må ta barnet osv(jeg spurte henne hva om jeg var alene, fikk til svar at ja da "måtte jeg få en venninde eller noen til og ta han noen netter"!!' nå har lilegutten min spist litt grøt siden 4 mnd(pga at han plutselig begynte og styre fælt om nettene) Har foret han skikkelig opp på både dagtid og kveldsgrøt + pupp, så han ihvertfall ikke skal være sulten, han fikk eget rom for ca 1 1/2 mnd siden, så fort han hadde slått seg til ro der inne, startet jeg forsiktig nedtrapping, han fikk melk kun 1 gang om natten, som jeg ganske fort kuttet ut, etter ca 3 4 dg, når han gråt om natten, gav jeg han tutten bamsen eller trøst om det ble nødvendig, noen ganger ble det enklest og la han sovne i armene mine i stolen på rommet hans,jeg ble positivt overasket at han faktisk ikke søkte etter brystet, men roet seg raskt( som regel da:-) Har nå gått 1mnd og det går helt fint, må jo enda in 1 gang eller 2 for å gi tutten, nå har han faktisk sovet først 2 netter sammenhengende, styrte 3 natten:-) men stakkaren holder på med tenner, i frigårs sov han og helt til kl 07.15.. jeg våknet og ble urolig i 5.30tiden, men gullet snorksov sååå godt... Lykke til det ordner seg skal du se:-)
2småihus!:) Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 20. februar 2008 Hehe, blir vel sånn her også, at jeg våkner likevel selv om hun sover! men takk for svar...høres liksom så enkelt ut! ser for meg at det blir en skikkelig kamp her, men vet jo ikke før man har prøvd! synes i hvert fall det er flott å høre at noen får det til uten å bruke ferbers metode! det er sikkert en bra metode, men jeg må bare innrømme at jeg ikke liker å høre lillemor skrike!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #15 Skrevet 22. februar 2008 jeg liker heller ikke å høre lillemor gråte, jeg HATER det....idag satt jeg å gråt i stua,hun i senga si og pappan inn til henne hvert 7.minutt.....det er vel ingen som liker at barna skriker, men vi har prøvd alt annet og ingenting virker!! jeg er sikkert værdens værste mor!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå