Gå til innhold

Til alle dere som gir smokk x-antall ganger pr. natt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare dele dette med dere, for nå gir jeg smokk EN gang på morran (BANK I BORDET)

Vesla er 7 mnd, og jeg har gitt smokk veldig mange ganger i løpet av natten i 3-4 mnd nå.

Helt til jeg og sambo begynte prate på åssen vi kunne snu litt på dette.. Vi har kjøpt sovekarin sin bok, men der står det ikke noe konkret om dette. Man må bare gi smokk til de klarer å putte den inn selv, liksom.

Vel, det vi gjorde etter at hun hadde sovnet skikkelig var rett og slett dette:

Første gang hun våknet for smokk (begynte som regel i 22 tiden, legger seg 18.30 il 19.00) gikk jeg inn til henne og holdt henne i håndet uten og gi smokk. Jeg er veldig imot at et lite barn skal ligge å skrike alene i et mørkt rom, så det var uaktulet!

Jeg ventet 3 minutter før jeg ga henne smokken, neste gang ventet jeg 5 minutter ( brukte tidene til ferber )..osv osv.

Etter to netter nå, så sover hun helt til 03.30-04.30 før hun våkner og vil ha smokken igjen. Da har jeg gitt den med en gang, og hun har sovet til 0700.

Jeg fatter ikke at vi har prøvd dette før! Jeg klarer at hun sutrer i sengen sin så lenge jeg sitter der og holder henne i håndet og hvisker til henne!

I går la vi henne 18.30, hun ga ikke en lyd fra seg før halv fire i natt, da lå hun og skravl i en time, ga så smokk når hun begynte å sutre og hun sov til 08.05! Huff jeg fikk litt sjokk da, 13.5 timer uten mat er leeenge.

Så i morgen tidlig må jeg nok ha på vekkerklokka mi!

Ble litt rotete dette, men håper dere forsto:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...