esmase Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Her brukes det kun til laks,men kunne tenkt meg å brukt det oftere =) Bruker den som heter Extra Hot.
meg & to små vampyrer Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Hva slags currypaste bruker du? Jeg pleier å lage gryte med thai red curry i. Og kokosmelk, masse grønnsaker, kikerter/kylling (avhengig av hva vi har lyst på), nudler eller ris ved siden av. Bruker paprika, løk, gulrot, squash bl.a. i gryta.
esmase Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2008 Jeg bruker den som er fra Patak`s med "tomato & cumin". Den som du lager,blir den sånn ala de sorte eskene med Thai Chicken Wok (eller hva de heter..)? Har du noe væske i den,annet enn kokosmelk? Har forresten aldri brukt det,så er litt grønn der=)
meg & to små vampyrer Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Pataks er ikke den mer indisk en thai kanskje? Ikke samme smak hvertfall:) Den jeg bruker heter Thai Red Curry og finnes i mange ulike merker. Vet ikke om de blir som de eskene du snakker om, har aldri prøvd de. Har ikke annen væske enn kokosmelk nei. Blir bra det synes jeg:)
BettyBoob Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 kjempegodt og enkelt : stek kyllingbiter, ha oppi panna en boks med kokosmelk og en teskje eller to av currypasten la putre noen minutter, jevn med maizena for tykkelse. Mot slutten ta oppi grønn paprika. serveres med ris. denne er best med hot curry paste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå