gutti sept Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Jeg skal på ultralyd når jeg er 12+1. Vet dere om det er ulvendig eller innvendig UL da? De skal sjekke at alt er ok, samt nakkefolden ol.
Kompani Orheim Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Det er innvendig ultralyd - jeg var på dette i Oslo ihvertfall. Veldig morsomt fordi du ser alt kjempebra!! MYE bedre enn på den vanlige UL i uke 18..
gutti sept Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2008 Ja, jeg gleder meg til det! Bare en liten uke igjen nå. Hvor mye kan jeg forvente meg å se så tidlig da? Og er det slik at jeg kan få med meg et bilde hjem? ( Det er på sykehuset jeg skal)
*Super*Mamman* Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Jeg fikk innvendig Ul i uke 13.. Lykke til da:)
*Super*Mamman* Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Jeg så tydelig en liten bebi i uke 13. Så ut som på UL i uke 19, bare mindre.. Sparket med bena, og slo ut med armene... Var helt utrolig å se:) Var såååå fin atte:) Fikk med meg bilde hjem ja:) Gled deg!
gutti sept Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2008 Det er spennende, men samtidlig gruer jeg meg litt, Man skal egentlig ikke klage, men jeg har hatt så lite symptomer til nå. Ikke vært kvalm en eneste dag, stort sett bare ømme bryst og trøtt.. Er litt redd for at det kanskje er noe galt, siden jeg ikke merker så mye, men det skal jo bli godt å få sett da!
Supermamm Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Sist var jeg i uke 14 så det er jo litt lenger på vei, men vi så baby helt tydelig og klart. Så det samme som på ul i uke 18. Hadde utvendig da, men gynekologen var veldig usikker om hun skulle ta innvendig eller utvendig, så tror det går et skille rundt de ukene. Lykkt til, ikke lett å ikke grue seg litt, men det blir nok en fin opplevelse: )
mor07 Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Jeg hadde innvendig ultralyd da jeg var 12+4. Har hørt om noen som hadde utvendig, men tror det er skjelden.
Solsikken73 Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Hei! Ser at det nok er litt forskjellig. Jeg fikk utvendig ul i uke 11. Så alt kjempefint.
Nanna:-D Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Det kommer ann på hva døm skal se etter og hvem som tar ul'n om det er utvendig el innvendig. Jeg har vært på utvendig allerede når jeg var 5+5. Tor da innvendig også, for sikkerhets-skyld. Jeg hadde nok forberedt meg på innvendig, så kan det jo hende det er utvendig og det gjør jo ikke no... Husk å spørre om døm kan kjøre ut ett bilde til deg. Er ikke alltid døm husker på det..
Snødronningen Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 Jeg fikk utvendig u-lyd uke 12+5. Var på u-lyd i forbindelse med duotest. Så veldig bra hele babyen. Det var i Tromsø.
Happygravid Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 Jeg hadde ultralyd da jeg var 11 + 4 på vei, og hadde forventet innvendig ultralyd, men gynekologen tok ultralyden utenpå magen, og der fikk vi jammen se en fin liten en, helt klart og tydelig, hodet, armer og ben.
Nattinatta Skrevet 19. februar 2008 #13 Skrevet 19. februar 2008 Ja jeg var også dette. han ville helst ta innvending, men vi prøvde utvendig først. Så veldig greit, men tok innvendig også for å se alt ennå bedre. Dette var sikkert samme undersøkelse som du skal ta, for han sjekket om alt var greit med neseben og nakkefold. Som ellers varier jo disse legene og gynekologene så det er vanskelig å si. Du ser barnet iallefall veldig bra, så gled deg! Det er mer usikkert om en får sett kjønnet da. Noen er heldige å får et svar, emn oftest så ser de ikke/vil ikek "se" så tidlig... Lykke til!
*Bea* & bitteliten Skrevet 19. februar 2008 #14 Skrevet 19. februar 2008 Jeg hadde utvendig UL i uke 12+3. Så alt kjempegodt. Inne i magen var en bitteliten baby som sparket og sprellet - og det så ut som at h*n holdt seg for ørene. Utrolig flott opplevelse. Jeg fikk også sjekket nakkefold osv og alt så heldigvis veldig bra ut Lykke til!
gutti sept Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 21. februar 2008 Takk for mange svar :-) Er det noen sjanse for at de kan se kjønnet på den lille da?
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 Hvis du klikker på navnet mitt, så er bildet jeg har lagt ut fra utvendig ultralyd i uke 12. Kjønnet kunne han ikke se, fordi kjønnsleppene på en jente er hovne og ser dermed ut som en guttetiss. Så alle ser ut som gutt i uke 12 var det han sa til meg!!! Er sååååååååå gøy på ultralyd :-)
pernille74 Skrevet 21. februar 2008 #17 Skrevet 21. februar 2008 Hei! Hvis du har godt med urin i blæren, vil livmoren din bli dyttet litt opp, og de kan ta utvendig ultralyd på deg. Det gjorde de med meg i uke 10 + 2. Lykke til da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå