Ildfluå Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Jeg er så ekstremt redd for kreft. I alle former . Nå har jeg fått det for meg at jeg har noe i nye føflekker som har oppstått den siste tiden. Spurte legen min, som sa de så fine og harmløse ut. Men jeg kunne få ta dem bort og fikk time til det. Den ene er knallrød på ryggen, helt rar egentlig, men ikke stor. En på hoften og en på hånden. Noen andre som har tatt bort føflekker
Hilde_85 Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har fjernet noen føflekker, og skal nok fjerne fler. Men ikke p.g.a redsel, men jeg fjerna dem fordi dem er irriterende og i veien føler jeg.
*Super*Mamman* Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har fjernet to føflekker, og fikk to stygge arr også... 3 dobbelt så store som selve føflekkene.. De tar jo bort en del av huden rundt også... Har en ekkel føflekk på ryggen, men vil heller ha den, enn enda et arr.... Hvis legen din sier at føflekkene er harmløse, så er de jo helt sikkert det.. Han vet vell hva han snakker om vil jeg tro...
Hilde_85 Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Mine har ikke blitt stygge arr, eller jo en av dem jeg har tatt. Var fastlegen min som gjorde det men det var for få sting så jeg måtte åpne såret og sy på nytt for det sprakk. Men har og hatt en annen fastlege til å gjøre det og det er små arr, og jeg har og vært hos en spesialist, og der er arrene som bare en liten strek. Så man kan jo bli henvist til hudlege eller noe, må ikke ta det hos fastlegen
lucky3 Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Jeg får nye føflekker stadig vekk i varierende størrelse og form. Jeg har samme hud som faren min som nå skal fjerne føfelkk med kreft i for 6 gang, men jeg klarer ikke å være hysterisk for egen del allikevel. Jeg har vært og fått sjekk hos legen og da var det de føflekkene som jeg trodde var skumlest som han sa var minst å bekymre seg om. Hvis du er redd, gå til jevnlig kontroll og føflekk-kreft har ganske gode prognoser dersom du får tatt tak i det tidlig. Det er spesielle endringer på en føflekk og hvis den begynner å blø feks at du må sjekke spesielt. Jeg tok bort en føflekk som vokste utover, men det var bare fordi den var upraktisk i armhulen, det er jo blitt veldig enkelt å ta bort føflekker, men hvis du fortsetter å sen endringer du synes er uvanlige, be om spesialist-time for det er ikke noe gøy å være urolig.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Ja, jeg sjekker mine jevnlig, og har tatt bort et par-tre stykker. Synes det er greit å sjekke dem siden jeg har hatt et tilfelle av føflekk-kreft i familien. Lar derimot legen vurdere hvilke som ser mistenkelige ut, og fjerner ingen som han ikke sier noe på (med unntak av en under armen som var upraktisk)... jeg har tross alt ganske mange føflekker, hehe!
Han79 Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Allmennpraktiserende leger kan gjøre det, men min erfaring er at det er stor forskjell på resultatet til en all.praktiserende og en spesialist. Du skal være obs på føflekker som plutselig forandrer farge eller form.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå