silhah og emilie Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 hvor mye tar/betaler dere? er dette inkludert alt av mat, bleier osv? noen som vil komme med noen tips til meg som skal begynne som dagmamma nå?? på forhånd takk:p
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Betaler 4000 kr svart og må ta med bleier og mat selv. Hvis du skal være hvit blir vel prisen litt høyere, kanskje 5-6000?
Gjest Linda & AdRiaN Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 hei hei.. jeg hadde dagmamma til lillen min i høst, da betalte jeg 3500,- (svart) og tok med matpakke og bleier selv. det synes jeg var en bra pris.. man får jo kontantstøtten så da er det jo ikke mye utgift.. =) skal du ha barn hjemme hos deg? bare vær nøye med bleieskift, ingen liker å hente barna sine med sår stump. :-p fortell foreldrene om endring i adferd og hva barna har gjort, når de evt har sovet og spist... =) det er sånt jeg spør om når jeg henter lille i barnehagen-..
silhah og emilie Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2008 skal ha barn hjemme hos meg ja:) bleieskift kommer ikke til å være noen problem...er veldig nøye med det selv:)
Ta sats;-) Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Tar 35 kr timen, de holder bleier selv, jeg holder mat og drikke. Foreslår at du blir enig på forhånd om hva dere gjør med betaling når barnet du passer blir sykt.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 jeg betaler 200 kr dagen, holder bleier selv og hun maten. Tipset må være en god kontrakt hvor spesielt forhold som ferie og sykdom reguleres.
silhah og emilie Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2008 hmm ja hva gjør man da..når barnet er sykt??
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Vi betalte 4000 svart for to år siden. Da hadde vi med alt selv.
Gjest Linda & AdRiaN Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 ok.. riktig som det ble skrevet nedenfor at dere må avtale hvordan det blir med betaling hvis barnet er sykt eller du. når jeg hadde dagmamma fikk hun IKKE penger hvis HUN var syk, men hvis Adrian var syk, fikk hun penger allikevel.
Ta sats;-) Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Glemte vel å nevne at jeg tar betaling svart... Får ikke betalt når barnet er sykt, men angrer på at jeg ikke nevnte dette da jeg begynte å passe. For foreldrene får jo betalt for å være hjemme med barnet, tenker jeg. Ved ferie tar jeg selvfølgelig ikke betalt, eller om jeg er syk, for da må jo foreldrene kanskje lønne annen barnepasser.
silhah og emilie Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. februar 2008 hadde tenkt svart jeg også da...
Småbarnsmor og mormor Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 Betaler 3500,- for 80 % pass. Har med bleier, hun holder mat og frukt. Ha en klar avtale ang betaling ved sykdom. Det vanlige er at du får betalt hvis barnet er sykt, men ikke hvis du er syk. Avtal også i god tid på forhånd evt ferier. Kan også være lurt å undersøke ang å evt ha barnet med i bil hvis du har planer om det. Ikke alle som er trygg på at barnet sitter på med andre.
AneB Skrevet 19. februar 2008 #13 Skrevet 19. februar 2008 Betaler 5000 svart. Mat inkl, har med bleier. Anbefaler at du har et slags "opplegg", ikke noe avansert, men bare sånn at dere har en plan for dagen. Og frisk luft!! Vår dagmamma er ute stort sett hver eneste dag, det syns jeg er så bra. Og så har snuppa alltid akkurat fått tørr bleie når jeg henter henne, det er skikkelig deilig! Som andre her sier, er det lurt å ha en plan for hvordan dere gjør det med betaling dersom ferie eller sykdom. Eks: Dersom barnet blir sykt får dagmamma betalt. Dersom dagmamma er syk, trekk i betaling om hun er syk utover to dager. Dagmamma får betalt om dere tar en spontan fridag, trekk i lønn om ferie/fri som er varslet en viss tid på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå