Flættfrid har to prinsesser Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 jeg la inn innlegg i går angående søvn på snart 4 mnds gammel baby. da var det noen som mente at jeg skulle prøve å gi tillegg til kvelden, og det gjorde jeg.. vesla drakk 100 ml + pupp etterpå, sloknet som ett lys... våknet etter 3 timer, spiste , sov i 2 minutter og våkner at hun spyr, sprut spyr 2 ganger, og det var sinnsykt mye.. hva er dette for noe? er dette vanlig, elelr?
Kjukka Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Ja, de gulper/spyr litt lettere når de får mme. Men kan det kanskje hende at hun ikke tåler mme? Er visstnok noen unger som reagerer på noe i mme. Husker ikke hva det var, og har ikke gidda å finne det ut heller, siden snuppa mi har det toppers med mme.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 da hadde ikke jeg gitt mere mme. eldste jenta mi fikk en lgnendes reaksjon den gangen(les- bare 1 gang) hun fikk mme av en barnevakt. men hennes reaksjon var enda sterkere. hun sluttet ikke å sprutspy, kom blod til slutt og på vei til legevakten i hui og hast ble hun blå på leppene fordi hun bare brekte seg og fikk ikke nok luft. hun hadde ALVORLIG melkeallergi (ikke inntolleranse) og rissikerte å få hjerneskade om hun fikk i seg melkeproteiner i store mengder- som eks å drikke melk. skremme skremme- neida, men helt seriøst, ikke gi mere mme- snakk med lege for å få tatt allergitest. får hun konstantert allergi, får dere mme på blå resept. dvs- gratis på apoteket. jenta mi skulle helst få tilskudd av denne melka (bruke til matlaging og baking osv til hun ble 3 år. men vokste det heldigvis av seg i to års alderen- samt jeg ammet henne til hun var 1 1/2 pga allergien- da fikk hun denne mme i tilleg fra hun var ca 6mnd. brukte den til å lage grøt osv. hun reagerte jo da på ALLE typer mat med melkeprotein i- nermest alle barnemat grøter og duverden, nesten ALL vanlig mat også. selvsagt, så håper jeg jo at ikke jenta di har det her. men siden hun reagerte sånn ville jeg ikke gitt mere mme, vær ops når du introduserer grøt i kosten (om du kjøper ferdig barnegrøt) og velg de man blander i melk i selv. da må du blande med mm og det kan jo ha vert spysyken også lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 må ikke være at hun er allergisk..snuppa vår var også sånn de to tre første gangene hun fikk erstatning...det er uvant for dem så kan være derfor det kommer oppat...jenta mi spydde så strålen sto... men ser du ga henne erstatning før pupp..lønner seg kanskje å gi pupp først og så erstatning..så blir det mer mm enn mme åsså lønner det seg å ta litt pauser når man gir flaske i starten ellers blir det "mye" for dem selv om man har smokker de MÅ suge på.. værtfall min erfaring
Tussa og Sofie Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Har aldri opplevd noe lignende, snuppa gulper svært lite selv med mme... kanskje best å prøve på dagtid hvis du forsøker igjen...
Flættfrid har to prinsesser Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2008 men kan hun plutselig bare få allergi? hun har ved 3 - 4 anledninger tidligere fått det, uten problem? Kan det være bare så enkelt at hun ble for mett og sovnet før hun fikk rapet? Ikke for å trivialisere det, men kan det være så enkelt? Jeg vet at moren min fortalte da jeg var liten hadde jeg sprut spy av flaske forman får melk mye raskere og må svelge unna, og ikke jobbe for det som man må med pupp?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 bruker du smokk nr 1? eventuelt åssen flaske bruker du? jeg brukte mam først å da va det sånn..så gikk jeg over til avent sine flasker med smokk nr 1 å da gikk det så mye bedre trenger ikke være allergi da..kan nok hende det gikk litt fort ned bare bare pass på å ta litt pauser innimellom så hun rekker å svelge osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå