Gå til innhold

Vil bli noe med lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det forskjell på lengden på utdanning til leger,tannleger og dyrleger?

og er tannlege og dyrlege like vanskelig å komme inn på som lege? har 4.7 i snitt.har jeg noen sjanse på noen av dem?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannlege og veterinærstudiet har 5 år,mens lege har 6(tror jeg)

Jeg er tannlege,og hadde akkurat 5 i snitt da jeg søkte på det odontologiske fakultet i bergen..kom inn,så det er vanskelig å si..det kommer nok an på hvor mange søkere.Men du kan jo søke alle tre,og hvis du ikke kommer inn på noen av dem,kan du gå et år som privatisk.Det gjorde jeg,og det kan jeg virkelig anbefale!

Skrevet

Du kommer dessverre ikke inn verken på odontologi, medisin eller veterinærmedisin med 4,7 i snitt..

Men du kan ta opp fag for å øke snittet+skaffe deg tilleggspoeng i realfag.

Eller

Studere i utlandet, men dette koster som oftest penger hvis du vil på et engelskspråkelig universitet. I Frankrike er utdanningen gratis, men da snakker de fransk..

Atlantis medisinske høyskole, encefalon og Bjørknes har ordninger med ett år i Norge i resten i utlandet.

MEN, du har jo et godt snitt så du kan jo søke på relaterte yrker som: sykepleier, fysioterapeut, barnevern, psykologi, radiograf, audiograf, optiker, ergoterapi, vernepleier, dyrepleier, tannpleier osv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...